Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Lituanika ir benzinas
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
andriusis
2011 Rgp 20 d., 17:28
Užsiregistravęs dalyvis #186
Prisijungta: 2010 Lap 29 d., 21:20
Pranešimų: 133
Kirai čia nėra išleidimo vožtuvas, nuotraukose geriausiai matosi knygoje Darius ir Girėnas dokumentai,113psl. Kas galite įkelkite tą nuotrauką.
Į viršų
Kiras
2011 Rgp 21 d., 13:20
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
andriusis rašė ...

Kirai čia nėra išleidimo vožtuvas

Nesiginčiju. Per muziejaus vitriną pačiupinėti neina.
Bet kas tada čia?

Nuotrauka iš
Darius ir Girėnas : dokumentai, laiškai, atsiminimai / Nijolė Dariūtė-Maštarienė, Algirdas Gamziukas, Gytis Ramoška / Kaunas : Lietuvos technikos muziejus "Plieno sparnai", 1991
psl. 113

Į viršų
Kiras
2012 Lap 26 d., 11:59
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Noriu paklausti apie "Lituanikos" liemens bakus.

Taigi.
1. Ar bakai buvo stačiakampiai-gretasieniai?
Pagal inž. Čepaičio brėžinius atrodo (ten bakų kontūrai pažymėti punktyru), kad pirmasis bakas yra trapecijos formos, be to didesnis:



Na, kad didesnis, tai pagal aprašymus taip ir turi būti: antrasis bakas 185 galonų talpos, pirmasis - 220 galonų (kai kur rašo - 200 galonų, bet tada nesueina bendras tūris - viso 405 galonai).

2. Kaip išėjo į lėktuvo išorę avariniai benzino išpylimo vožtuvai? Pagal S.Štulo brėžinius tai atrodo taip:



Bakai, tikriausiai, buvo įtvirtinti kažkiek aukščiau lėktuvo liemens dugno. Taigi, kažin kaip liemens drobės aptraukimas buvo užtvirtintas aplink tuos vožtuvus? Ir kaip privesti trosai tų vožtuvų atidarymui, bei uždarymui?

3. Kur buvo bakų užpylimo vožtuvai ir kaip prie jų buvo prieinama? Na, pirmojo bako, matyt kažkur priekyje ir priėjimas iš kabinos. O antrojo bako? Jis gerokai toliau.

Štai tokie neaiškumai.
Į viršų
Kiras
2012 Lap 26 d., 12:00
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
sky76v rašė ...

Hm. Panašu, kad tikrai – pirmasis kiek trapecinis:




Įpylimo angos – manau, bakai susisiekiantys, tai gal antrajam atskiros įpylimo angos nė nereikėjo, užteko alsuoklio orui išleisti.

Dėl išleidimo vožtuvų – mačiau pas Gytį nuotraukas, bandysiu paklausti. Išleidimo atvamzdžiai, matyt, yra tie išlindę kaušeliai, matomi vaizde iš šono ir nuotraukose. Tuo tarpu vožtuvai įrengti bakų dugne.
Į viršų
Kiras
2012 Lap 26 d., 12:22
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Atsakymas gimdo naujų klausimų virtinę.

Jei bakai susisiekiantys tai klausimas kur susisiekimo vamzdžiai - apačioje, viduryje, ar viršuje? Kokie susisiekimo vamzdžių diametrai?
Ir svarbiausia - kaip tuos vamzdžius įmontavo? Technologiškai tai būtų įmanoma tik bakų gamybos stadijoje, o po to įmontuojant į lėktuvą abu bakus (sujungus tuo susisiekimo atvamzdžiu) iš karto, kaip vientisą bloką.

Kitas dalykas, jei bakai susisiekiantys - tai vieno kurio prakiurimo atveju, prarandamas abiejų bakų tūris. O gal tas susisiekimo atvamzdis turėjo vožtuvą? Bet kur ir kaip tada pajungtas to vožtuvo valdymas - uždaryta - atidaryta?
Ir dar. Kaip tada buvo išmatuotas kiekvieno iš bakų tūris - 220 galonų ir 185? Nebent buvo apskaičiuota pagal geometrinius matmenis.

Štai tokie klausimėliai. Taigi, ar tikrai tie bakai buvo susisiekiantys?
Į viršų
oxygene
2012 Lap 26 d., 12:23
Užsiregistravęs dalyvis #84
Prisijungta: 2009 Bir 04 d., 23:11
Pranešimų: 79
Kirai, o spane irgi buvo bakai. Be to atskiros skardinės irgi ėjo. Va ir visa aritmetika. Tik sparninių bakų talpos neprisimenu
Į viršų
Kiras
2012 Lap 26 d., 13:12
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Oxsigene, jei nežinai bakų aritmetikos, tai perskaityk šios temos pirmą žinutę. Vaizdumui pateikiu tokį brėžinuką:



Ir dar galiu pakartoti:
Sparninių A bakų tūris po 44 galonus;
Kairiojo sparno B bako tūris -75 galonai;
Dešinio sparno B bako tūris - 76 galonai;
C bako tūris - 220 galonų;
D bako tūris - 185 galonai;
27 skardinėse, kurios buvo užkrautos ant bakų C ir D viršaus, tilpo 135 galonai benzino.

Bet dabar kalba pakrypo ne apie šią aritmetiką, o apie C bako geometrinę formą, bei C ir D bakų susisiekiamumą.
Į viršų
oxygene
2012 Lap 26 d., 13:47
Užsiregistravęs dalyvis #84
Prisijungta: 2009 Bir 04 d., 23:11
Pranešimų: 79
O ačiū Kirai (Sakau be sarkazmo) Tikrai aišku. Žinai su tais duomenimis viena bėda. P. Jurgėla rašo vienaip, aviacijos istorikai atranda vėliau kitaip. Šiaip reikia gerai isižiūrėti Jurgėlos knygoje (popierius geras, kreidinis) ar E. Jasiūno albume. Bet pagal fiuzeliažo formą tikrai turėjo būti trapecinis.
Į viršų
Nerijus Korbutas
2012 Grd 19 d., 00:16
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
Prano modelio temoje iškilo klausimas kokios visgi buvo tos 27 penkių galonų talpos kanistros. Kažkaip įsivaizduočiau jas maždaug tokias kaip ši 1 galono talpos skardinė:





Tačiau pagooglinus tokios formos, tokio laikmečio skardines pavyko rasti tik 1 ir 2 galonų talpos, o 5 galonų skardinės kone visos maždaug tokios:











Sakyčiau labai neracionali skardinės forma taupant vietą. Dariaus dienoraštyje neradau, bet gal kur literatūroje yra minima iš kur ėmė benziną, gal yra kokia užuomina...

Labai gera nuoroda, gaila kad tema - 2 galonų skardinių katalogas.
http://www.vintagegarage.co.uk/cans_a_d/aaa-d-index.htm

[ Redaguota 2012 Grd 19 d., 00:22 ]
Į viršų
sky76v
2012 Grd 19 d., 02:16
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1306
Klausimas, ar buvo kokios nors standartinės. O gal darytos kartu su bakais?

Netyčia ieškant informacijos radau įdomią užuominą į dar nekilusį klausimą – o kas gi galėtų būti pagrindinių bakų viduje? Čia – „Spirit of Saint Louis“ pagrindinis bakas:




Nors – gal skardinės ir standartinės:



Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook