Taigi, išdrožiau ir kitą propelerio mentę bei įklijavau veleną. Taip pat padariau kažkokias detales ant pastorintų piestos dalių - tikriausiai balansavimo svarelius...
Taigi, po netrumpos pertraukos, susijusios su N-42 "Jotvingis" pabaiginėjimu, grįžtu prie "Lituanica". Pirmiausia susitikrinau ko dar trūksta. Pasidaryti liko visai nedaug detalių, bet teko iš naujo daryti vieną svarbią detalę - iš "papje-maše" padarytas Taunendo žiedas kažkodėl pradėjo išsisluoksniuoti ir jo pataisyti neišėjo. Iš pradžių bandžiau jį padaryti iš 2 mm storio plastmasės kaitinant ir spaudžiant ant formos. Deja, be vakuuminio siurblio tai - misija neįmanoma. Teko pasinaudoti popierine technologija ir daryti žiedą iš keleto atskirų žiedų, pagamintų iš 1 mm polistirolo. Suklijavus juos, gavosi štai toks žiedas (jis jau apšlifuotas ir nuglaistytas automobiliniu glaistu). Žiūrinėjant realios "Lituanica" nuotraukas, kilo vienas neaiškumas - kas per tamsi juosta matosi Taunendo žiedo apačioje dešinėje? Iš pradžių maniau, kad tai - sraigto šešėlis. Bet jis turėtų būti ne toks tiesus, o įstrižas ir lenktas pagal žiedo formą. Be to, ta juosta matoma ir nuotraukoje, kur variklis paleistas ir propeleris sukasi. Vadinasi, ši prielaida atkrenta. Kad tai - išmetimo vamzdžio šešėlis, atmečiau iš karto: juosta dešinėje, vamzdis kairėje. Manau, kad tai galėtų būti žiedo sujungimo vieta, nes tiesiogiai ant variklio, jo neperskyrus, uždėti turėtų būti neįmanoma. Tai parodė ir mano bandymas užmauti jį ant variklio maketo - nelenda
Taigi, neišgirdau atsakymo į savo klausimą... Ilgokai čia nieko neparodžiau - šio modelio Mūza buvo išskridus į šiltuosius kraštus. Daug ką tuo laikotarpiu pergalvojau teoriškai, kai ką šlifavau, bet darbas nėjo... Kai, pagaliau, m0za grįžo, pasidariau vieno šoninio lango šabloną ir opabandžiau pridėti prie liemens. Ir kas gavosi - išpjova langui pasirodė per didelė. Čiupau pieštuką, liniuotę, brėžinius ir pradėjau matuoti, lyginti, derinti... viso to pasėkoje paaiškėjo, kad langą per toli į galą "nustūmiau' ir viršutinę kraštinę "užkėliau". Teko imtis priemonių. Langą aprėminau iš naujo balzos juostelėmis, padariau kitų langų montavimo statramsčius ir kitą savaitę viską apklijuosiu taip, kaip turi būti. Beje, priekinio lango viršų taip pat buvau gerokai nustūmęs atgal. Lango rėmas, dėl kurio teko koreguoti šonų išpjovas. Ir pirmieji oranžiniai dažai "gulė" ant liemens. Iš pradžių atrodė nekaip - susiraukšlėjęs (nors ir nesmarkiai), nelygus. Bet dažai išdžiūvo ir voalia: viskas gražu, lygu, blizga. Tik dar teks pakartoti dažymą - per mažai blizga. O vat bandymas su viena sparno puse baigėsi liūdnai: priekinė briauna susiraukšlėjo ir dažai susitraukė į gurvuoliukus. Bet tik iki priekinio lonžerono - toliau viskas buvo OK:. Teko imti į rankas peilį ir vudirti visą priekinės briaunos dangą bei pakartoti dengimo procesą. O liemuo jau gavo pirmą dažų sluoksnį iš visų pusių - ir nieko, gražu.
Taigi, "Lituanica" sparnas ir kabinos aplinka jau padengti iš naujo "drobe" ir tęsiamas dažymas. Sparno dalių viršus jau ir antrą sluoksnį dažų gavo. Ir pradėjo blizgėti. Dar gaus sluoksnį blizgaus lako ir bus tvarka.
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Ten apatinėje Taunendo žiedo dalyje tai, beveik neabejoju, kad yra uždėta papildoma plokštelė sukniedijimui. Galbūt varinė ar kito tamsaus metalo. Gaila neturiu geros raiškos fotografijų.
Taigi, jau vietomis užpurškiau po tris sluoksnius dažų, bet jiems truputį trūksta dengiamųjų savybių. Teko pasinaudoti senu metodu, kurį prisiminimui išbandžiau ant spyrių - užpurškiau sidabrinių dažų ir, kai išdžiūvo, ant vieno pabaigiau balionėlį. Gavosi neblogai. Nors sluoksnis ir plonas, bet jau yra beveik taip, kaip po trijų sluoksnių kitur. Taip pat užmaskavau visus plyšelius į kabiną ir variklio skyrių lipnia juosta.
Taigi, po ilgo apmąstymų ir ieškojimų laikotarpio nupūčiau dulkes ir nuo šio projekto, apšlifavau ir nuvaliau kai kurias jau dažytų paviršių vietas, nušlifavau iki vos ne idealaus paviršių lygumo važiuoklės detales, kai ką nupurškiau pirmu dažų sluoksniu, kai ką - antru - trečiu. Labai jau nedengiantys paviršiaus dažai pasitaikė... Ratus taip pat nušlifavau iki lygaus paviršiaus. Kai ką dar kartą teks pašlifuoti ir vėl dažyti...
Taigi, toliau dažiau sparno ir spyrių detales, bet... baigėsi dažai, o parduotuvėj šiuo momentu tokių neturi. Teks palaukt savaitėlę... Bet padariau dar vienas detales varikliui - atramas, kurios prilaiko Taunendo žiedą, tik jos dar nedažytos ir nepriklijuotos. Taip pat baiginėjau ratus ir ratų gaubtus, kuriems nedaug ko betrūksta.