Senokai pradėjau vieną svarbų darbą, bet po kurio laiko jis buvo pristabdytas. Dalinai dėl užsivertimo kitais darbais, dalinai dėl informacijos permastymo ir tolimesnio modelio gamybos proceso keitimo. Daug čia padėjo kritinės pastabos, išreikštos vieno tikro draugo - Antano Povilaičio. Modelio gamybos pradžia čia: http://kvaksiuk.com/forum-lt/viewtopic.php?f=22&t=113&st=0&sk=t&sd=a Vis maniau, kad esu šią temą skelbęs ir čia, tačiau šiandien niekur neradau, nors ir atidžiai ieškojau. Jei rasite, sujunkite abi temas, kad nesidubliuotų. Taigi, po ilgokos pertraukos grįžtu prie šio projekto. Pirmiausia apžiūrėjau tai, kas jau padaryta. Ir kai kas man nepatiko. Tai tos keistos juostos ant sparnų, apie kurias rašė Antanas. Tikrai niekur "Lituanica" nuotraukose jų nematyti - tik "Plieno sparnai" brėžinyje jos yra. Sukau galvą kaip čia su jomis pasielgti. Daryčiau sau - nieko tokio: kas be manęs ir šeimos ją matytų? Gal keletas dešimčių giminaičių, bet ar jie supras, kad šitaip neturi būti. Bet darau muziejui, į kurį tikrai ateis ne vienas ir ne du lankytojai, kurie bus matę nuotraukas ne vienoje monografijoje apie mūsų didvyrius. Ir tada tikrai badys pirštais ir peiks ne tuos, kurie braižė brėžinį "Plieno sparnams', o tą nevykėlį, kuris darė modelį. O ir šių dviejų žmonių auką Tėvynei reikia gerbti. Todėl nusprendžiau taisyti šį momentą. Tačiau tai būtų atsipirkę šių juostų nuplėšimu ir lengvu pašlifavimu. Tačiau manęs netenkino daugiau momentų. Todėl buvo imtąsi griežtų priemonių - 80 numerio šlifavimo popieriaus ant lentutės ir visa danga nulėkė per porą valandų. Tada balzinės lonžeronų lentynėlės buvo pakeistos juodalksninėmis. Žinoma, kai uždėsiu dangas, jos ir vėl bus nuglaistytos tuo pačiu purškiamu glaistu, kuris taip nepatiko Antanui, nes pražudė dangos audekliškumą. Tačiau šiuo atveju tai visiškai nesvarbu - sparnai, kaip ir pats lėktuvas, bus dažomi blizgančiais dažais, kurie turėtų tą "audeklinį" paviršių padaryti glotnų. Jei nebūtų glaisto, reikėtų daugiau sluoksnių dažų ir blizgaus lako. Mano nuomone, "Lituanica" dangos, kad ir audeklinės, buvo gerai celonuotos ir dažytos bei lakuotos, siekiant išgauti kuo lygesnį paviršių. Tai kad čia pasikeitimų nebus. Taigi, šiandien abu sparnai be dangų, tik vienam jau priklijuotos naujos juodalksninės lonžeronų lentynėlės, o kitam - dar ne:
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48 Pranešimų: 1313
Tos juostelės – tai sustiprintos nerviūros. Jos pažymėtos ir J.Čepaičio brėžinyje, kadangi abiejų brėžinių pagrindas buvo Lairdo dirbtuvių atsiųstos projekcijos. Visiškai tikėtina, kad užtraukus dangą jos nesiskiria nuo paprastų nerviūrų.
Na ką gi, tęsiam darbus toliau. Kol kas sparną atidėjau - truputį pabodo - ir ėmiausi liemens konstravimo. Prisipirkau žalvarinių vamzdelių ir galvojau - lengva bus sulituoti. Kur tau... Šis žalvaris kažkoks keistas - nesilituoja... Nei be rūgšties, nei su ja. Nepadeda net pakaitinimas. Tai teko sujungimams naudoti vielą, siūlus ir epoksidinius klijus. Karkasas dar nebaigtas. Ypač jis turėtų keistis priekyje - ten keletą vamzdelių teks kitaip išdėstyti. Tiesa liemens stringeriai daryti iš kietos 2x 2 mm balzos. Bet jie, kol kas, dar tik vienoje pusėje įpusėti. Taip pat pradėjau daryti vidaus įrangą. Pirmas krito kuro bakas. Padarytas iš 1 mm polistirolo, bet dar nebaigtas. Kuro bakas liemenyje tik įdėtas, bet nepritvirtintas - reikia tvirtinimo mazgus įtaisyti.
Dėl litavimo - gali būti, kad mano lituoklis buvo per silpnas, bet juo puikiausiai litavau 1 mm cinkuotą plieninę skardą ir nesiskundžiau, kad nesisekė lituoti. O čia net specialiai kaitinau specialiu iš brolio pasiskolintu degikliu. Lydmetalis nubėgo, kaip nuo žąsies vanduo. Pabaigiau su kuro baku ir įtvirtinau jį savo vietoje. Tiesa, žiūrint į nuotraukas iš Lairdo dirbtuvių ne ką pavyko nustatyti apie jo tvirtinimą. Tai teko fantazuoti. Svarbiausia, kad bakas tvirtai "įsėdo" į savo vietą. O tuos tvirtinimo mazgus vis tiek pridengs dangos ir tepalo bakas. Taip pat metalizuotu siūlu pradėjau tampyti liemens vidines stygas. Šis darbas dar net neįpusėtas. Kažkaip keista, kad, sprendžiant pagal nuotraukas, nei dugnas, nei viršus neturėjo jokių išilginių stringerių. Danga laikėsi tik ant kampinių stringerių ir špantų viršutinių bei apatinių dalių ir iškryžiuotų vielų...
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Noriu paklausti apie "Lituanikos" liemens bakus. Ne modelio, bet tikro lėktuvo. Gal Pranas smulkiai viską išsinagrinėjęs žinotų.
Kad negadinti Prano temos apie "Lituanikos" modelį, savo klausimą ir tolesnes diskusijas apie "Lituanikos" bakus, nukėliau į temą Lituanika ir benzinas
Na, "Kiras", nežinau aš tikslių tų bakų matmenų, betviską ėmiau iš nuotraukų ir pagal proporcijų metodą pasidariau bent jau artimus tam, kas buvo įš tikrųjų. Dabar tiksliai nepamenu (visi skaičiavimai būrelyje), bet bakų modelyje bendras tūris yra 1,5 l su trupučiu. O tai beveik atitinka tą talpą,kurios buvo tikros "Lituanica" kuro bakai: 405 gal. x 4 = 1620 l. : 1000 = 1,62 l. O modelyje toliau vaidinau vorą.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Prunce rašė ...
Na, "Kiras", nežinau aš tikslių tų bakų matmenų,
Atrodo, ne visai buvau suprastas. Klausiau apie modelio bako imitacijos matmenis. Taigi tereikia su liniuote pamatuot. Kodėl klausiu? Man rodos, kad bako imitacija modelyje yra gerokai mažesnė, nei punktyrais apibrėžti bakų kontūrai Čepaičio brėžinyje. Nors, turbūt, modeliams nebūtinas idealus tikslumas, juolab bako imitacija viduje, jos mažai matysis.