Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Lietuvos Karo Aviacija 1919 - 40m. :: Kiti klausimai
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Vidutiniškai išskraidytos valandos
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
eppanzer
2012 Lie 25 d., 20:29
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 490
APK forume kolega Somnium paviešino tokį dokumento fragmentą:
http://www.antraspasaulinis.net/uploader10/failai/2012-07/trukme.JPG
Kadangi labai skeptiškai žiūriu į LKA viršininkui A.Gustaičiui po Lenkijos sutriuškinimo išsakytus "priekaištus", norėtųsi išgirsti nuomonę apie vidutiniškai prieškaryje naikintuvų lakūnų vidutiniškai per metus išskraidytas valandas įvairiose šalyse. Būtų įdomu patikrinti ir dokumente pateiktus skaičius. Rusijos KOP tyrinėtojas, forume žinomas kaip МишаТ, pateikė tokį atsakymą:
"Приказ №0020" налет за 1941 год для пилотов должен был составить 160 часов.
Учитывая то что налет часов в ВВС КА за 39-40 год в среднем на пилота равнялся 50 часам, то конечно выполнить приказ №0020 было не реально...

Verčiu:
Įsakymu Nr. 0020 1941 m. lakūnų skraidymai turėjo sudaryti 160 valandų.
Atsižvelgiant į tai, kad 39-40 RA KOP vidutiniškai lakūnas skraidė 50 valandų, tai, žinoma, įvykdyti įsakymą Nr. 0020 buvo nerealu..."


Vasara, darbai, parmogos, bet būtų taip smagu sulaukti argumentuotų kolegų atsakymų
Į viršų
sky76v
2012 Lie 25 d., 21:16
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1315
Bandžiau surast apie suomius, bet nors jie turi fantastišką monografiją apie naikintojų mokymą ir taktiką, ten pavyko rasti tik bendrą mokymo kurso skrydžių trukmę, didėjusią nuo 50 valandų prieš karą iki 140 valandų, ir po 10 valandų pašauktiems rezervistams. O kiek skraidė eskadrilėse, kol kas neaišku.
Į viršų
eppanzer
2012 Lie 25 d., 22:29
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 490
sky76v rašė ...

Bandžiau surast apie suomius, bet nors jie turi fantastišką monografiją apie naikintojų mokymą ir taktiką, ten pavyko rasti tik bendrą mokymo kurso skrydžių trukmę, didėjusią nuo 50 valandų prieš karą iki 140 valandų, ir po 10 valandų pašauktiems rezervistams. O kiek skraidė eskadrilėse, kol kas neaišku.
Ačiū, ši informacija irgi labai vertinga. Todėl kad mokymui skirtos valandos pakankamai svarbus faktorius. Lietuvoje gal skraidė ir mažiau valandų, bet pačių skrydžių skaičius buvo nemažas, t.y., ko gero, ir dėl ekonominių priežasčių (kuras + lėktuvų resursas) skrydžio metu skraidė trumpesnį laiką, nei turtingesnių šalių pilotai. O štai pakilimų - nusileidimų skaičius gal labai ir nesiskyrė.
Labai vertingas šaltinis, vertinga informacija, bet klausimas vis dar tebelieka atviras.
Į viršų
Kiras
2012 Lie 26 d., 20:25
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Neturiu jokių duomenų apie priskraidytas val., galiu tik pasamprotauti teoriškai.
Suprantama, kuo daugiau - tuo geriau. Bet viskas turi ribą, o priskraidymų kiekį labiausiai, matyt, riboja finansai. Bet jei lietuviai priskraidydavo po 70 val. o prancūzai po 90 - tai visiškai neblogai! Žinoma, 150 val. būtų geistinas dalykas, bet...

Dar keletas niuansų.

Skraidymai turi būti nuolatiniai ir sistemingi. Pilotų meistriškumui kenkia ilgos pertraukos - taip sakant "surūdija". Apie muzikantus taip šnekama: jei negroja dieną - pastebi pats, jei negroja 2 dienas - pastebi artimieji, jei negroja savaitę - pastebi visi. Lakūnams, žinoma, ne taip drastiškai, bet kelių mėnesių pertrauka - negerai. Todėl su tais mobilizuotais rezervistais reikia gerokai padirbėti.

Lakūnų patyrimas kaupiasi su stažu. Todėl po keliasdešimt valandų kasmet skraidęs pvz. trijų metų lakūnas bus geresnis už "žalią" vienmetį, nors tas ir 150 val. turėtų.

Talentas. Iš esmės lakūnas ne profesija, o pašaukimas. Kai kas gali ir tūkstančius valandų turėti, bet asu niekad netapti.

Beje, Romas Marcinkus Lietuvoje buvo priskraidęs 490 val., kitais duomenimis 552 val. Stažas nuo 1932 m. iki 1939 m. - 7 metai. Taigi vidurkis 70 val. (arba 78) atitinka Lietuvos Karo aviacijos vidurkį.
Į viršų
lokys
2012 Lie 26 d., 20:28
Užsiregistravęs dalyvis #239
Prisijungta: 2011 Rgp 14 d., 21:44
Pranešimų: 287
МишаТ zinoma, rimtas forumietis, bet tas 50 val vertinciau labai skeptiskai.Kiek teko skaityti prisiminimu is ivairiu knygu, tai pries pat kara rusu pilotai , kurie buvo katik baige mokyklas, teturejo apie 70 startu su po-2 kol iseidavo savarankiskai ir plus dar primityvi pilotazo programa (suktukas, kilpa).Toliau apie 3-4 val naikintuvu jau bunant dalinyje.stai ir viskas.
Į viršų
eppanzer
2012 Lie 26 d., 21:25
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 490
lokys rašė ...

МишаТ zinoma, rimtas forumietis, bet tas 50 val vertinciau labai skeptiskai.Kiek teko skaityti prisiminimu is ivairiu knygu, tai pries pat kara rusu pilotai , kurie buvo katik baige mokyklas, teturejo apie 70 startu su po-2 kol iseidavo savarankiskai ir plus dar primityvi pilotazo programa (suktukas, kilpa).Toliau apie 3-4 val naikintuvu jau bunant dalinyje.stai ir viskas.
Žinoma, sudėtingas dalykas paskaičiuoti vidurkį visų sovietų KOP mastu. Kiek pamenu, 1940 ar 1941 m. sovietai dar labiau supaprastino savo lakūnų rengimą, staigiai išpūtus aviacijos pulkų skaičių reikėjo "pripūsti" ir lakūnų. o kokiais 1937-40 tą apie 50 val. bent jau vakarinėse apygardose, tikrai galėjo išskraidyti.
Būtų įdomu, kaip ten su amerikonais, anglais, vokiečiais, prancūzais ir italais...
Į viršų
 

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook