Kensgailos „Lituanica“ muziejui priklauso nuo 1989 metų.
Dėl vyr .fondų saugotojo ir požiūrio į eksponatus – „netelefoninis pokalbis“. Neturiu įgaliojimų teikti čia oficialią nuomonę, bet daugiau sužinoti bei išsakyti pastabas, pasiūlymus ir klausimus galima atvykus į muziejų. Lankytojų nuomonė ir pasiūlymai, kaip geriau dirbti - visada įdomi.
---Papildyta---
Manau, ir aktyviausiems lankytojams būtų įdomu plačiau sužinoti, kas ir kaip vyksta muziejuje, ir kokios jo galimybės įgyvendinti vieną ar kitą pasiūlymą.
Nuosavybės teise priklauso? Ar ją tik saugo/laiko/naudojasi/...?
Nereikia labai nusiminti,kad muziejinė ''Lituanika'' neskraido.Paleisiu nedidelę ''antelę'', kad labai gali būti jog bus gaminama dar viena ''Lituanika'',kaip sakant kasdieniniam naudojimui.Kiek žinau jau konsultavosi su Vl.Kensgaila,ir jis nieko prieš padėti.Žmogus kuris to nori prisiima visą gamybos finansavimą,pats turi du savus lėktuvus,bet nori kažko išskirtinio,žodžiu gal dar ir pamatysim skraidančią ''Lituaniką''.
Nereikia labai nusiminti,kad muziejinė ''Lituanika'' neskraido.Paleisiu nedidelę ''antelę'', kad labai gali būti jog bus gaminama dar viena ''Lituanika'',kaip sakant kasdieniniam naudojimui.Kiek žinau jau konsultavosi su Vl.Kensgaila,ir jis nieko prieš padėti.Žmogus kuris to nori prisiima visą gamybos finansavimą,pats turi du savus lėktuvus,bet nori kažko išskirtinio,žodžiu gal dar ir pamatysim skraidančią ''Lituaniką''.
Aišku, sky76v, supratau. Ačiū už informaciją. Vat čia tai bent!
Žmogus kuris to nori prisiima visą gamybos finansavimą,pats turi du savus lėktuvus,bet nori kažko išskirtinio,žodžiu gal dar ir pamatysim skraidančią ''Lituaniką''.
Paprovokuosiu. Perskaičiau šią vietą ir kilo toks keistas klausimas - jeigu atstatyti kažką išskirtinio tai tik Lituanicą. Jeigu kurti filmą, rašyti knygą ar daryti tyrimą tai tik apie šį skrydį? Tai negi nieko daugiau išskirtinio nebuvo per visą Lietuvos aviacijos istoriją? Kiekviename leidinyje skirtame aviacijos istorijai kalbama apie neeilinio talento aviakonstruktorius ir jų kūrinius - kodėl neatstatyti ANBO IV - kuris taip gerai įvertintas? Ar nebus išskirtinis? Suprantu, jog šis atstatymas yra privati iniciatyva, bet asmeniškai manau, kur kas daugiau naudos būtų atstatinėti, tuos egzempliorius, kurių dar nėra.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Paprovokuosiu.
Kodėl kartas nuo karto vis atsiranda žmonių, kurie siūlo, patarinėja, rekomenduoja, ką reiktų kitiems žmonėms veikti, kuo užsiimti? Asmeninė iniciatyva yra asmeninis reikalas - t.y. ir lėšos, ir resursai, ir norai, ir tema, ir visa kt. Reikia tik džiaugtis, kad atsiranda tokių iniciatyvų. Ir kad jų būtų kuo daugiau.
O Lituanikos temai dar nėra visko per daug. Manau, dar tikrai yra nemažai baltų (ar gal juodų) dėmių. Knygos? Betgi, jos išleistos Dariaus šeimos iniciatyva: P.Jurgėla parašė seserų užsakymu, šiuolaikinės - N.Dariūtės. Na, kaip nepriklausomo tyrėjo leidinį reikėtų laikyti E.Jasiūno albumą, bet jis taigi užsienyje. Filmas? Atleiskit, bet ar galėjo būti tais laikais sukurtas filmas apie Gustaitį ar kitą Lietuvos Karo aviacijos lakūną? Jei tam pačiam "Skrydyje per Atlantą" A.Gustaitis figūruoja poroj epizodų tik kaip kažkoks mistinis "Antanas iš Paryžiaus"? Parašė apie R.Marcinkų - vėl kai kam negerai - kodėl ne apie J.Dženkaitį ar dar kažką kitą?
Vis negerai ir negerai... Ta proga tinka toks eilėraštukas:
O tu nesakyk: Gerai... Negerai... – Visiems vienąsyk Pabėga žirgai.
Ir aš vienąsyk Paklydau nakty. Gerai, negerai – Tesprendžia kiti.
O tu patikėk Birželio tiesa, O tu patylėk, Kai krinta rasa.
Tiktai nesvarstyk – Gerai, negerai? Visiems vienąsyk Pabėga žirgai.
Mano provokacija kiek į kitą pusę buvo nukreipta, žiūriu nesupratot, matyt neaiškiai išsireiškiau.
Kas, ką ir kur statys ar nestatys man nėra taip svarbu (nepuolu aiškinti, patarinėti ir pan. kuo ką tik buvau apšauktas), kaip pats faktas, jog išskirtinumas Lietuvos aviacijos istorijoje yra siejamas, tapatinamas tik su Dariaus ir Girėno skrydžiu. Tuos žodžius ir paryškinau pirmajame savo parnešime. Esant tokiai situacijai savaime peršasi klausimas - tai negi nieko daugiau išskirtinio nebuvo, neįvyko Lietuvos aviacijoje per tuos 21 metus?
Apie knygas atsakėte kaip politikas - išvardinote tik tas, kurios patogios, o ar tikrai daugiau nebuvo knygų skirtų šiam skrydžiui? Vien jau svetainėje galima rasti bent pora, kurių nepaminėjot. Filmų būta ir daugiau ne vien Vabalo ir jau nepriklausomos Lietuvos laikais. Šio skrydžio įamžinimui yra išleista nuo spaudos ženklų iki valstybinio (dabar žinybinio) apdovanojimo.
Susikoncentravimas į vieną įvykį iškreipia vaizdą, nes visa kita greta jo nepelnytai nublanksta.
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16 Pranešimų: 1398
Išskirtinumą, matyt, lemia populiarumas.
Kažin kiek iš 100 apklaustųjų kur nors šėtose, skapiškiuose ar bukonyse žinotų apie Lituaniką ir kiek apie ANBO-IV?
Man įstrigo J.Pyragiaus pastebėtas faktas:
Dariui ir Girėnui pastatytas gyvas paminklas visų lietuvių širdyse. Praeivis 1944 metais užklydęs užkampio kaimelin Šalgirio pakraštyje, paklausė jam padavusio atsigerti vandens vaikino: „Kuo tu vardu?“ – „Darius“ – skambėjo kuklus atsakymas...