Diskusijos

Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Nerijus Korbutas
2011 Grd 06 d., 23:01
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4087




Svetainėje www.VGC.lt paskelbiau naujieną apie J.Garalevičiaus sklandytuvo 100-metį.

Kad nesikartoti, tiesiog atsiverskite www.vgc.lt.

Nors informacijos apie sklandytuvą ir anuomečius įvykius nedaug, man ramybės neduoda viena mintis. Velniškai graužia sąžinė už prarastą galimybę tinkamai paminėti šią sukaktį. O padaryti buvo galima...
Buvo galima susukti filmuką. Juk Lietuvoje turime 109 pėstininkų Volgos pulko rekonstruktorių klubą. O tai yra labai daug. Keletas šio klubo narių yra ir šios svetainės nariai Kitas dalykas - gaila, jau prarastas - Stasio Čepaičio Farmano replika, juk jos statymo metu buvo galima nufilmuoti neįkainojamų kadrų stambiu planu ... Toliau jau tektų pajungti modelistus, kad padaryti aitvaro tipo sklandytuvo modeliuką. Esant rimtesniam biudžetui galima pastatyti ir kažkokią butaforiją kadrams iš arti.
Į filmuką įterpti ir šiandieninių kadrų iš J.Garalevičiaus muziejaus, istorikų komentarus ir t.t. Aišku, reiktų rasti ir kažkokį biudžetą ir specialistų su reikiama įranga, bet juk viskas padaroma jei yra didelis noras. Tai va tokia idėja, kuri jei būtų užgimusi porą metų ankščiau ir radusi pritarimą, šiai dienai, minint šimtmetį, galėjo tapti realybe.
Į viršų
lokys
2011 Grd 07 d., 21:18
Užsiregistravęs dalyvis #239
Prisijungta: 2011 Rgp 14 d., 21:44
Pranešimų: 287
Palaikau Neriju, deje jau buvo bandyta stipriau pazymet sia sukakti, deja bandymas surinkti pinigu nors modeliui - baigesi be rezultatu.Bijau, kad priezastis kaip ir visur-per mazai entuziastu....
Į viršų
sauliuspovilas
2012 Bal 04 d., 15:52
Užsiregistravęs dalyvis #259
Prisijungta: 2012 Vas 19 d., 08:55
Pranešimų: 26
Su Jono Garalevičiaus ir Aleksandro Kulvinskio sklandytuvu raudona gija sukabintas 109 Volgos pėstininkų pulko paporučiko Boriso Rudnievo likimas.
Žūties 100 -ųjų metinių dvasioje, ir siekiant istorinio teisingumo sugrąžinimo, vakar buvome susirinkę A.Šančių karių kapinėse. Tai užfiksavome filmuke:
http://www.youtube.com/watch?v=iH00f5ew0sE



Konservavimo ir restauravimo darbų ekspertas Kęstutis Linkus atlieka pirminius kaltinio kryžiaus apmatavimus.
Į viršų
sauliuspovilas
2012 Bal 06 d., 12:49
Užsiregistravęs dalyvis #259
Prisijungta: 2012 Vas 19 d., 08:55
Pranešimų: 26
Tai, kad Rudnievas buvo laidojamas Kauno tvirtovės kapinėse, byloja žemiau pateiktas dokumentas - iškarpa iš tuometinio Kauno gubernijos laikraščio СЕВЕРО-ЗАПАДНЫЙ ТЕЛЕГРАФ. Nekrologe teigiama, jog laidotuvės buvo numatytos gruodžio 31 d. (naujuoju stiliumi - 1912 sausio 13 d.). P.S. Čia pasinaudojome aviacijos istoriko Vytauto Jurkšto surinkta medžiaga.

Į viršų
sauliuspovilas
2014 Sau 23 d., 11:46
Užsiregistravęs dalyvis #259
Prisijungta: 2012 Vas 19 d., 08:55
Pranešimų: 26
Vėl aktualizavosi Boriso L. Rudnevo antkapinio paminklo restauracijos ir sugrąžinimo į palaidojimo vietą, A. Šančių karių kapinėse, klausimai. Tai paskatino atydžiau pasidairyti po pasaulinio tinklo erdves. Ir ką gi - pasirodo, vienas internautas dar 2007 m. savo el. albume http://radikal.cc/users/feceab1e14e740f98a4e920359efc668 įkėlė iškarpą iš Sankt Peterburge leidžiamo leidinio "OGONIOK". Toje iškarpoje - Boriso Rudnevo laidotuvių epizodas ( Ž. Šančiuose, katafalkas prie 109-ojo Volgos pėstininkų pulko cerkvės) ir iškalbingas užrašas.
http://v.foto.radikal.ru/0706/05/229fc2613f5f.jpg




Dar pasidalinsiu cerkvės, vėliau pertvarkytos į bažnyčią, atitinkamai - I pasaulinio karo ir tarpukario laikais paveiksluotas, vaizdeliais. Atsiprašau, jog negaliu nurodyti šaltinius, jie paprasčiausiai yra pasimetę.



Į viršų
sauliuspovilas
2014 Sau 29 d., 10:21
Užsiregistravęs dalyvis #259
Prisijungta: 2012 Vas 19 d., 08:55
Pranešimų: 26
Interneto duomenų bazė nuostabi savo savybe nuolatos atsinaujinti...

Šalia Jono Garalevičiaus portreto mums visa laiką trūko Aleksandro Kulvinskio atvaizdo.

Galime džiaugtis - A. Kulvinskio vaikaičio Vladimiro šeima šią spragą praeitais metais suskubo užpildyti.
Susipažinkite čia su jaunuoju Aleksandru Kulvinskiu: http://www.retroplan.ru/encyclopaedia.html?sobi2Task=sobi2Details&sobi2Id=570

http://www.retroplan.ru/images/com_sobi2/clients/570_img.jpg

O čia ir Aleksandro žmona Vera Petrovna


http://www.retroplan.ru/images/stories/arts/kulvinsky_wife.jpg

Beja, Kulvinskis labai jau panašus į Garalevičių!
Į viršų
Nerijus Korbutas
2020 Kov 13 d., 23:35
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4087
Nerijus Korbutas rašė ...

Fotografijoje - viena ryškiausių Lietuvos aviacijos istorijos asmenybių.
...
Be šio žmogaus pavardės niekaip neparašysi Lietuvos sklandymo istorijos.


Kiras rašė ...
Ar tikrai J.Garalevičius viena ryškiausių Lietuvos aviacijos istorijos asmenybių?!
Ar tikrai Kulvinskio-Garalevičiaus sklandytuvas buvo Lietuvos sklandymo pradžia?

O kokia įtaka aviacijos raidai buvo Griškevičiaus garlėkys ar Možaiskio agregatas? Beje, kaip ir Leonardo da Vinčio parašiutas ar Lomonosovo sraigtasparnis.
Manyčiau, tiek pat nusipelnė ir Kulvinskio-Garalevičiaus sklandytuvas.




Gintautas metė pirštinę, tik nežinau kaip tinkamiausia būtų reaguoti.
Sutinku, kad nei Lietuvos, juolab pasaulio sklandymo vystymuisi Garalevičiaus - Kulvinskio "aitvaras" jokios įtakos nepadarė, tačiau neįmanoma paneigti fakto, kad savo vardus Lietuvos aviacijos istorijoje jie įrašė didelėmis raidėmis visiems laikams. Ir čia vadink kaip nori - nieko naujo jie nesukūrė ir pnš., tačiau jokios Lietuvos sklandymo istorijos neparašysi pirmame puslapyje nepaminėdamas J. Garalevičiaus.
Į viršų
Kiras
2020 Kov 14 d., 14:27
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Nerijus Korbutas rašė ...

Gintautas metė pirštinę...

Ir čia vadink kaip nori - nieko naujo jie nesukūrė ir pnš., tačiau jokios Lietuvos sklandymo istorijos neparašysi pirmame puslapyje nepaminėdamas J.Garalevičiaus.

Parašiau ir be J.Garalevičiaus pavardės.

Kaip istorinis faktas, tai taip - įdomus atvejis. Kaip įvykis, turėjęs reikšmę Lietuvos sklandymo raidai - kategoriškai teigiu, kad NE.
Kitas dalykas - nelabai aišku, kas to sklandytuvo sukūrime buvo svarbesnis - Kulvinskis ar Garalevičius? Aš manau, kad Kulvinskis. Taip - Garalevičius buvo auksarankis meistras, tą sklandytuvą pagamino. Tačiau Kulvinskis buvo suinteresuotas tuo sklandytuvu, jis norėjo juo skraidyti (ir skraidė) todėl ir buvo idėjos autorius. Kulvinskis gavo brėžinius, matyt ir finansavo sklandytuvo gamybą. Taip kad Kulvinskis buvo to sklandytuvo šeimininkas ir teisinga būtų vadinti KULVINSKIO SKLANDYTUVAS.

Temos pradžioje yra nuorodos į VGC tinklapį, kuris dabar faktiškai neveikia. Tai naujai pateikiu nuorodą.

Taip pat, kad nereiktų blaškytis, įkeliu nuorodas iš mūsų tinklapio:

J.Garalevičiaus ir A.Kulvinskio sklandytuvas

APIE GARALEVIČIAUS SKLANDYTUVĄ

Į viršų
 

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook