Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4087
Ną ką galima pasakyti - tegu gailisi tie kas rado svarbesnių reikalų ar tiesiog pabūgo blogo oro. O dabar apie viską iš pradžių:
Rinkomės kaip ir planuota 10.00 prie senojo įvažiavimo į aerodromą Šiaurinėje pusėje. Susirinkome negausiai - apie 10 žmonių. Džiugu, kad prisijungė aerodromo direktorius Eugenijus Raubickas su ponia ir autobusiuku kuriuo ir vykome į nepakartojamą 2 val. eskursiją po senąjį brangųjį Kauno aerodromą. Oras mūsų nepagailėjo - vėjas košė kiaurai, lietus lijo beveik be sustojimo, bet nebuvo nei vieno kurio veide būtum galėjęs įžiūrėti: "greičiau tai baigtųsi". O pamatėm tikrai daug kartų daugiau nei buvo galima įsivaizduoti. Mano planuose buvo greita eskursija po senąją aerodromo dalį, pažintis su likusiu paveldu, objektų nuotraukų demonstravimu, bet gavosi eskursija pagal visą aerodromo perimetrą ! Be abejo apėjome, apžiūrėjome ir tai kas buvo planuose, smagu, kad buvo žmonių kuriems tai buvo pirmas pasivaikščiojimas po istorines vietas, pirma pažintis su istoriniais mūsų Aviacijos pėdsakais, kurie tikrai ryškūs. Tuomet sulipę į Eugenijaus autobusiuką pasileidome aerodromo pakraščiu pamatyti to ką paliko vokiečiai bazavęsi aerodrome 1941-1944 m. O jie paliko daug - 22 neblogai išsilaikiusius angarų pamatus. Pradėjom skaičiuoti nuo galo, pradėjom nuo 22, poto 21 ir taip iki 18. O paskui ... beeidami užėjom 17 angaro pamatus, kurių vietos lig šiol tiksliai nežinojo ir pats Eugenijus. Aišku, jei nebūtų šviežiai išpjauti krūmai ten nei su žiburiu nieko nerastum, lygiai tas pats ir su visais kitais minėtais pamatais. Toliau vedami Eugenijaus keliavome apžiūrinėdami vokiečių palikimą, kol apsukę didelę dalį aerodromo atvykome ligi pietinės aerodromo dalies kur nuo 1916 m. stovėjo dirižablio angaras, o 4-ame dešimtmetyje bazavosi Lietuvos Karo Aviacija. Apžiūrėjome eilę istorinių objektų, apie kuriuos reiktų rašyti atskirą pasakojimą, apžiūrėjome pietinės, pietrytinės dalies vokiečių palikimą ir 12.00 eskursiją lauke baigėme, tuomet prasidėjo antra kelionė po aerodromą, bet jau ne tokiomis ekstremaliomis sąlygomis, pasišildant kavos puodeliu. Sugužėjome į aerodromo administraciją, vaišinomės kava, arbata. Eugenijus multimedijos pagalba pademonstravo puikią aerodromo prezentaciją, nuo gimimo iki šių dienų. Žiūrėjome istorines nuotraukas, diskutavome apie aerodromo šiandieną, ateitį. Pakėlėme šampano taures už svetainės TRIS metus ir aerodromo ateitį. 14 val. persikėlėm į šalia esantį Aviacijos muziejų, ten bandėme tyliai ramiai greit prasmukti, bet nepavyko. Buvome atpažinti, vaišinami kava, apžiūrėję pasikeitųsį muziejų dar skraidėme simuliatoriumi, pažiūrėjom filmuką ir 16.00 eskursiją muziejuje baigėme. Dalis kolegų nubyrėjo, tačiau kantriausių laukė dienos vinis - pažintis su KOP iš arčiau. Fredoje apžiūrėjome gelbėjimo darbams parengtą sraigtasparnį Mi-8 - buvo žiauriai įdomu. Poto dar teko apsilankyti anuometinėje Aviacijos karininkų ramovėje, pamatėme kaip ir kuo gyvena Karo lakūnai. Šįkart diena buvo per trumpa, kad sugužėti kažkur į kavinukę ... Pabaigai galiu konstatuoti - diena buvo puiki. Ačiū visiems dalyvavusiems! Iki susitikimo aerodrome balandžio mėnesį, kuomet bus organizuojama talka, kurioje dalyvauti bus kiekvieno aviacijos istorija besidominčio garbės reikalas!
P.S. Kadangi pats fotiką sugebėjau palikti namie, tai reportažas kolkas be foto, bet jos greit atsiras, nes fotografuojančių netrūko.