P.Motiekaitis MOTI-2

<br/>



<p style="text-align: justify;">
Pavykus pastatyti MOTI-1, P.Motiekaitis ketino, sukurti tobulesnį sklandytuvą, bet svajones įgyvendinti sutrukdė karas. Tik 1952 metais suprojektuojamas ir pastatomas mokomojo tipo sklandytuvas MOTI-2.

Kad statyba butų paprastesnė, užsibrežta sklandytuvą statyti mažų matmenų. Sparnai — dviejų lonžeronų. Priekinė sparno dalis aptraukta klijuote, toliau dengta drobe.

Liemuo — šešiakampės formos, surinktas is lonžeronų ir skersinių rėmų, dengtas klijuote. Tūpimui panaudota pavaža. Startuoti numatyta amortizatoriaus pagalba.

Vairai pagaminti is atskirų nerviūrų priešakinės vairų dalys aptrauktos klijuote. Sklandytuvas gana pavaldus. Juo Šiaulių sklandytojų būrelio nariai startavo daugiau kaip 2000 kartų.</p>
<br/>

P.Motiekaitis šalia sklandytuvo MOTI-2


<br/>
MOTI-2 TECHNINIAI DUOMENYS

<table><tbody>
<tr> <td class="forumheader3">Sparnų ilgis</td> <td class="forumheader3">9,0 m</td> </tr><tr> <td class="forumheader3">Liemens ilgis</td> <td class="forumheader3">5,0 m</td> <tr> <td class="forumheader3">Sparnų plotas</td><td class="forumheader3">15,5 m²</td> </tr>
<tr> <td class="forumheader3">Proilgis</td> <td class="forumheader3">5,2</td> </tr>
<tr> <td class="forumheader3">Sparno profilis</td> <td class="forumheader3"> NACA 4312</td> <tr> <td class="forumheader3">Liemens plotis</td><td class="forumheader3">0,6 m</td> <tr> <td class="forumheader3">Liemens plotas</td><td class="forumheader3">0,32 m²</td> <tr> <td class="forumheader3">Stabilizatoriaus plotas</td><td class="forumheader3">1,5 m²</td> <tr> <td class="forumheader3">Aukštumos vairų plotas</td><td class="forumheader3">1,5 m²</td> <tr> <td class="forumheader3">Posūkio vairo plotas</td><td class="forumheader3">1,4 m²</td> </tr><tr> <td class="forumheader3">Tuščio sklandytuvo svoris</td> <td class="forumheader3">90 kg</td> </tr>
<tr> <td class="forumheader3">Skridimo svoris</td> <td class="forumheader3">165 kg</td> </tr> <tr> <td class="forumheader3">Įkrovimas</td> <td class="forumheader3">10,6 kg/m²</td> </tr><tr> <td class="forumheader3">Aerodinaminė kokybė</td> <td class="forumheader3">14</td> </tr> <tr> <td class="forumheader3">– esant greičiui</td><td class="forumheader3">73 km/h</td></tr> <tr> <td class="forumheader3">Žemėjimo greitis</td><td class="forumheader3">1,0 m/s</td> </tr> <tr> <td class="forumheader3"> – esant greičiui</td><td class="forumheader3">40 km/h</td> </tr><tr> <td class="forumheader3">Tūpimo greitis</td><td class="forumheader3">34 km/h</td></tr><tr> <td class="forumheader3">Normalus skridimo greitis</td><td class="forumheader3">64 km/h</td> </tr><tr>
</tbody></table>
<br/>
<br/>
V.Ašmenskas
<br/>
<br/>

<br/>

<br/>

<br/>

<br/>

<br/>
Šaltiniai:
Tekstas: SPARNAI, 1973/1
Nuotraukos: Sparnai, Aviacijos Pasaulis, Aviamodelizmas, www.vgc.lt
El.publikavimui parengė: Nerijus Korbutas

<br/>

GRĮŽTI Į PAGRINDINĮ PETRAS MOTIEKAITIS PUSLAPĮ

Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis