DH.60T „Gipsy Moth"






LAK lėktuvas de Havilland DH 60T „Moth" - „Karvelis"


Lietuvos Aero Klubas šį lėktuvą pirko Anglijoje 1933 m.
D.H.60T pirmajam Lietuvoje surengta (po jo kitiems naujiems lėktuvams ir sklandytuvams tapusi tradicija) vadinamoji „krikštynų" ceremonija, suteikiant vardą „Karvelis". D.H. 60T gavo registracijos ženklus - LY-LAL.
Kelių tipų mokomieji ir sportiniai „hevilandai" buvo populiariausi lėktuvai Anglijoje, jais atlikta ir žymių perskridimų, pasiekta rekordų.
D.H.60T - dvivietis, medinės konstrukcijos biplanas, varomas 6 cilindrų vienaeilio oru aušinamo 120 AG variklio Gipsy II. Viršutinio sparno viduryje virš priekinės kabinos įmontuotas kuro bakas.
Populiarinant sportinę aviaciją, kaip jau buvo minėta, 1934 m. pavasarį, futbolo sezono atidarymo proga sumanyta į LFLS stadioną numesti sviedinį iš lėktuvo. Šį uždavinį pasišovė atlikti S. Jurevičius ir K. Pūras, tačiau būdami nepatyrę lakūnai, išmetę sviedinį, užkliuvo už vieno iš ąžuolų, supančių stadioną. Lėktuvas nukrito ir buvo smarkiai aplaužytas, S. Jurevičiui lūžo koja, K. Pūras apsibrozdino.
Aviacijos dirbtuvėse iki rudens suremontuotas, D.H.60T vėliau sėkmingai tarnavo Aero Klube iki sovietinės okupacijos. LAK'o D.H.60T liemuo buvo šviesiai mėlynas, sparnai - sidabriniai.



Lėktuvo D.H.60T „Moth" duomenys:

9,15 m Sparnų ilgis
21 m2Sparnų plotas
7,30 mLėktuvo ilgis
436 kgTuščio lėktuvo svoris
750 kgSkrendančio lėktuvo svoris
170 km/hDidžiausias greitis
150 km/hKelionės greitis
5000 mDidžiausias pakilimo aukštis
470 km Skridimo tolis
Gipsy II, 120 AGVariklis

Šaltinis: V.Ašmenskas Lietuvos Aero Klubas 1927-1940 metais

Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis