Data | Įvykiai |
1932.06.18 | S.Darius ir S.Girėnas perka lėktuvą Bellanca CH-300 Pacemaker |
1932.07.11 | Atsišaukimas Amerikos lietuvių laikraščiuose „Mes skrisime iš Niujorko į Kauną“. |
1932.07.13 | Sudaroma visuomeninė organizacija aukoms rinkti – skridimo Rėmėjų komitetas ir skridimo Fondo globėjų komitetas. |
1932.08.07 | Čikagoje surengiama pirmoji aviacijos šventė aukoms rinkti. |
1932.08.25 | Aviacijos šventė Kenošoje (miestas 80 km į šiaurę nuo Čikagos, Viskonsino valstijoje). |
1932.08.31– 1932.11.06
| Aviacijos šventės Scrantone, Filadelfijoje ir Baltimorėje (visi Pensilvanijos valst.), Lindene (Niuarkas, Niu-Džersio valst.) Vusteryje (Worcester) ir Bostone (Masačusetso valst.), Broktone (Brocton, Niujorko valst.), Vilksbaryje (Wilkes-Barre,) ir Pitsburge (Pensilvanijos valst.), Klyvlende (Ohajo valst.), Detroite (Mičigano valst.) |
1932.12.05– 1932.12.31
| Vojažas su automobiliu po miestus, kuriuose gyveno lietuviai (nuo Čikagos iki Rytų pakrantės). Tikslas – lėšų rinkimas skrydžiui. |
1932.12.10 ir 1932.12.27 | Derybos New Castle su Džiuzepe Bellanca dėl lėktuvo perdirbimo transatlantiniam skridimui. |
1933.01.12– 1933.01.17 | S.Darius ir S.Girėnas su lėktuvu „Belanka“ treniruojasi skraidymą pagal prietaisus. |
1933.01.13 ir 1933.01.18 | Derybos su Lairdu dėl lėktuvo perdirbimo transatlantiniam skridimui. |
1933.01.20 | Pasirašoma sutartis su Lairdu ir lėktuvas priduodamas perdirbimui. |
1933.01.23 | S.Darius išvyksta gydytis į Floridą. |
1933.01.23– 1933.02.06 | Pakeliui į Floridą S.Darius tvarko skridimo reikalus. Lanko atskirų miestų rėmėjų komitetus, dalyvauja skrydžio propagandos vakaronėse, renka lėšas skridimui, perka sekstantą, laikrodžius. |
1933.02.10– 1933.03.28 | S.Darius gydosi Floridoje. Mokosi astronavigacijos. |
1933.03.15 | S.Darius rašo laišką į Vašingtoną dėl skridimo leidimo. |
1933.03.30 | S.Darius grįžta į Čikagą. |
1933.04.15 | Galutinai nusprendžia lėktuvą pavadinti Lituanica. |
1933.04.24 | Pirmas lėktuvo bandymas po perdirbimo. |
1933.04.25– 1933.04.28 | Lėktuvo bandymai. |
1933.04.30 | Atidedamos lėktuvo krikštynos dėl labai blogo oro. |
1933.05.03– 1933.05.05 | Atliekami baigiamieji lėktuvo perdirbimo darbai Lairdo dirbtuvėse. |
1933.05.05 | S.Dariaus ir S.Girėno išleistuvių iš Čikagos vakaronė S.Dariaus seserų restorane. |
1933.05.06 | Aviacijos diena ir „Lituanikos“ krikštynos Čikagos aerodrome. |
1933.05.07 | S.Darius ir S.Girėnas išskrenda iš Čikagos į Niujorką. Vakare nusileidžia Niuarke, dėl sutemų nepasiekę Niujorko. |
1933.05.08 | Iš Niuarko nuskraidina lėktuvą į Niujorko Floid Bennet aerodromą. |
1933.05.10– 1933.06.19 | Baigiamieji lėktuvo paruošimo darbai transatlantiniam skrydžiui. |
1933.05.13 | Įrengiami kompasai. |
1933.05.23 | Įrengiamas krypties gyroskopas. |
1933.05.25 | Įrengiamas aviahorizontas. |
1933.06.01 | Simbolinių išleistuvių iš Niujorko vakaronė. |
1933.06.02 | Kompasų patikrinimas Standart Aircraft Instrument CO korporacijoje. |
1933.06.03 | Amerikiečių lakūnas Dž.Maternas (Jimmie Mattern) išskrido kelionei aplink Žemės rutulį. Pirmas etapas per Atlantą analogiškas Lituanikos skrydžiui. |
1933.06.03 | Skrendama pirkti naujo propelerio į Hamilton Standart stell Propeller Co. |
1933.06.05 | Skraidoma virš Niujorko dangoraižių fotografavimuisi. |
1933 birž. ir liepos mėn. pradžia | Kai kurių Amerikos lietuvių laikraščių kritika ir neigiami straipsniai S.Dariaus ir S.Girėno atžvilgiu dėl to, kad neskrenda ir laukia „gero oro“. |
1933.06.09 | S.Dariaus laiškas į JAV Komercijos departamentą dėl skridimo leidimo. |
1933.06.17 | Lėktuvo bandymas su 80 % krūviu. |
1933.06.19 | Paskutinis lėktuvo išbandymas, patikrinant kompasus ir kitus prietaisus. S.Darius pareiškia, kad dabar jau išskridimas priklauso tik nuo oro. |
1933.06.20– 1933.07.14 | Tinkamo oro skridimui laukimas. |
1933.07.07 | S.Darius atlieka astronavigacijos pasipraktikavimą, nustatydamas geografinę padėtį pagal Saulės ir Mėnulio matavimus. |
1933.07.11 | S.Darius telegrafuoja į Vašingtoną dėl skridimo leidimo. |
1933.07.12– 1933.07.13 | Lakūnai atlieka skridimus su „Lituanika“. Tikslas – „išjudinti“ motorą, pasitreniruoti ir patikrinti navigacijos prietaisus. |
1933.07.12 | S.Darius atlieka astronavigacijos pratimą nustatyti geografinę padėtį pagal žvaigždės Caph (antra pagal ryškumą Kasiopėjos žvaigždyno žvaigždė) matavimus. |
1933.07.13 | Telefoninis pokalbis su Vašingtonu dėl skridimo leidimo. Iš Niūfaundlendo leidimas jau buvo gautas. |