Mokomasis-lavinimosi sklandytuvas „Pempė“ („Czajka-bis“)





1940 m. likviduojamam LAK’ui atiteko du tokie sklandytuvai, su kuriais 1940-44 metais buvo skraidoma Aukštagiryje ir Kulautuvoje.

„Czajka“ buvo pirmoji A.Kocjano konstrukcija, realizuota 1931 m. „Czajka-bis“ buvo jos ketvirtoji modifikacija, pakilusi 1936 m. Lenkijoje pagaminta virš 150 šios modifikacijos sklandytuvų. „Czajka-bis“ sparnai – vieno lonžerono, priekyje dengti klijuota fanera, už lonžerono – audiniu. Sparnai paremti spyriais iš plieninio vamzdžio. Kilis ir stabilizatorius dengti klijuota fanera, pastarasis paremtas plieninių vamzdelių spyriais. Vairai dengti audiniu. Liemens gondola – iš klijuotos faneros, apačioje – su uosine slide, kurią amortizuoja guminiai rituliai. Uodegos ferma – du T formos pušiniai lonžeronai, sustandinti atatampomis ir per vidurį sujungti plieniniu vamzdžiu.


"Pempė" skrydyje


Sklandytuvo "Czajka-bis" projekcijos


Techniniai „Czajka-bis“ duomenys

Sparnų ilgis11,3 m
Sparnų plotas15,53 m²
Proilgis8,2
Tuščio sklandytuvo svoris95 kg
Skridimo svoris170 kg
Įkrovimas11 kg/m²
Aerodinaminė kokybė13,5
Minimalus žemėjimo greitis1 m/s
Normalus skridimo greitis54 km/h




G.Ramoška

Elektroniniam publikavimui parengė G.Kačergius, 2008

Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis