A.Paknio ir A.Gyso P- 2 "PAGY"




Nepraėjus nė pusmečiui po P-1 išbandymo, konstruktorius A. Paknys nusprendė pastatyti pirmą Lietuvoje dvivietį sklandytuvą. Šį sklandytuvą A.Paknys statė kartu su A.Gysu. Jis buvo pavadintas PAGY (vėliau — P-2) ir 1936 m. lapkričio mėn. išbandytas Nidos sklandymo mokykloje. Bandomajam skrydžiui P-2 paleistas guminiu amortizatoriumi. Pilotas skrido ir su keleiviu, ir be jo. Vėliau P-2 vilko lėktuvas maršrutu Nida-Klaipėda-Kaunas.



Dviviečiu sklandytuvu P-2 treniruodavosi sklandytojai. Startui jis būdavo išvelkamas automobiliu ir lėktuvu.
Sparnai. Pagrindinis sparnų profilis — MAI-NKI-790. P-2 aukštasparnis sklandytuvas. Jo V formos sparnai paremti spyriais. Sparnų atakos kampas, prie liemens esąs +2,5°, toliau sumažintas iki —0,5°. Sparnų spyriai mediniai, aptraukti drobe. Priekinė sparno briauna iki lonžerono ir vidurinė dalis aptrauktos klijuote.
Liemuo šešiakampis, terminės konstrukcijos, apkaltas klijuote. Pilotų kabinos be gaubtų, jose yra vietos parašiutams. Antrojo piloto kabina po sparnu, ties sklandytuvo svorio centru. Važiuoklės ratukai pritvirtinti prie pavažos.
Valdymas ir vairai. Sklandytuvo valdymas sudvejintas, bet, jeigu reikia, užpakalinės kabinos valdymo vairus galima atjungti. Posūkio vairo plotas — 0,89 m², aukštumos vairo ir stabilizatoriaus — 2,45 m².

P-2 projekcijos

Techniniai sklandytuvo P-2 duomenys

Sparnų ilgis14,7 m
Liemens ilgis7,54 m
Sparnų plotas20 m²
Sparnų profilisMAI-NKI-790
Proilgis10,8
Tuščio sklandytuvo svoris235 kg
Skridimo svoris385 kg
Įkrovimas19,25 kg/m²
Aerodinaminė kokybė20
— esant greičiui72 km/val.
Mažiausias žemėjimo greitis0,92 m/s kg
— esant greičiui61,2 km/val.
Mažiausias skridimo greitis51 km/val.
Didžiausias skridimo greitis150 km/val.


Inž. Viktoras Ašmenskas
Šaltinis: SPARNAI, 1971/1

Nuotrauos iš Benvenuto Ivanausko archyvo


Elektrononiam publikavimui paruošė N.Korbutas


Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis