Lavinimosi sklandytuvai Grunau-Baby IIa „Nida“ ir „Šarka“


Grunau-Baby IIa „Nida“

Įsigijus Vokietijoje brėžinius, 1934–1935 metų žiemą Nidos sklandymo mokykloje pastatytas sklandytuvas „Grunau Baby IIa“ ir pavadintas „Nida“. Statė J.Pyragius, S.Kontrimas ir G.Miliūnas.
1935 m. „Nida“, velkama lėktuvo DH-60 „Moth“, kartu su autožyru C 30A skrido per Baltijos valstybes maršrutu Kaunas-Ryga-Talinas-Helsinkis ir atgal. „Nida“ dalyvavo daugelyje LAK’o organizuotų aviacijos švenčių ir Tautinės olimpiados sklandymo varžybose 1938 m.

„Nida“ skriejime

1938 m. L.Reimeris pagamino kitą lietuvišką Grunau Baby IIa egzempliorių, kuris pavadintas „Šarka“, ir taip pat dalyvavo Tautinės olimpiados sklandymo varžybose.

Grunau-Baby IIa „Šarka“

Ši medinė konstrukcija pagal pagamintų egzempliorių skaičių pasaulyje buvo rekordinė – virš 5000 vnt. Daugiausia pagaminta modifikacijos G.B.IIb: Vokietijoje, 1941-44 metų laikotarpiu – 4104 vnt. Spyriais paremti sparnai sudaryti iš vieno lonžerono. Sparnų profilis Gö 535 teikė didelę keliamąją jėgą. Priekyje iki lonžerono sparnai dengti klijuota fanera, toliau – audiniu. Liemuo – pjūvyje šešiakampis, dengtas klijuota fanera. Kabina numatyta pilotui su parašiutu.

Grunau-Baby IIa projekcijos

Techniniai Grunau Baby IIa duomenys

Sparnų ilgis13,57 m
Sparnų plotas14,2 m²
Proilgis13
Tuščio sklandytuvo svoris137 kg
Skridimo svoris227 kg
Įkrovimas15,2 kg/m²
Kokybė17
Žemėjimo greitis0,85 m/s
Normalus skridimo greitis60 km/h



G.Ramoška

Nuotraukos iš Benvenuto Ivanausko archyvo

Elektroniniam publikavimui parengė G.Kačergius, 2008

Asmenybės

Spauskite foto
A.Gustaitis
J.Dobkevičius
S.Darius
S.Girėnas
F.Vaitkus
Z.Žemaitis
R.Marcinkus
P.Hiksa
L.Peseckas
J.Pyragius
B.Oškinis
P.Motiekaitis
V.Rauba
J.Kumpis