Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
"Lituanikos" katastrofos priežastys
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Kiras
2010 Sau 25 d., 12:00
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Ta 152 rašė ...

Kaip čia yra, kad kapitonas V.Morkus nežino apie imperinę matų sistemą

Kad kapitonas V.Morkus nežinojo, kas yra pėdos, niekur neteigiama. Bet jis įvardijo, jog vietovė prie Soldino yra 400 metrų aukštyje virš jūros lygio (!), kas yra netiesa. Todėl savo pamąstymuose ir rašiau, kad, gal būt, V.Morkų suklaidino tos pėdos. Tačiau čia nėra jokio kriminalo - Morkus apie tai pasakė korespondentui avarijos vietoje, gal būt, labai jaudindamasis dėl tragedijos ir dėl to suklydo. Vėliau - Gustaičio akte - tų "400" nėra, vadinasi jie viską suprato teisingai.
Mane labiau jaudina tai, kad dabartiniai istorikai šito nesupranta ir, pasigavę tą pirminį V.Morkais pareiškimą, toliau "tiražuoja" tuos 400 metrų! Pavyzdys - Jono Čepo dokumentinis filmas "Lituanicos" didvyriai - amžinai gyvi".

Ta 152 rašė ...

o gerb. A.Gustaičio vadovaujama komisija nežino, kad aliuminis nerūdija?

Į tai labai teisingai atsako Kaukas.
Kaukas rašė ...

Aš tame įžiūriu šiokį tokį lingvistinį netikslumą "Oficialiam akte". Komisija, reik manyt, nebuvo chemikai, ir žodžio tikroji prasmė savąja chemine sąvoka jiems žinoti nebūtina. Juo labiau, kad tas netikslumas negalėjo pakeisi ar kažkaip nulemti komisijos išvadas. Faktas vienas - karbiuratorius ir benzino filtras nebuvo skaidrūs, ir to pakanka.

Lygiai tokia pat yra ir mano nuomonė.

Dėl aliuminio rūdijimo - korozijos.

sky76v rašė ...

Galima pasiginčyti, <....>, taip pat dėl aliuminio rūdijimo bei dūlėjimo,

Net labai galima pasiginčyti, juolab, kad mano pagrindinė profesija - chemikas.
Taigi, aliuminis nerūdija!
Aliuminio korozija vyksta tik sąlytyje su kitu metalu (arba metalų junginiais - druskomis) drėgnoje aplinkoje, be to pats korozijos greitis yra labai mažas.
Taigi aliuminio korozijai reikia trijų faktorių, veikiančių kartu: sąlyčio su kitomis medžiagomis, drėgmės ir laiko.
Kaip žinome, "Lituanikos" bakai guli muziejuje jau 76 metus, bet nesukorodavo, nes nėra kitų dviejų faktorių - muziejuje sausa, taip pat nėra kontakto su kitais metalais.
Todėl teigiu, kad "Lituanikos" bakuose galėjo būti tik aliuminio drožlės ir dzindros likę nuo bakų gamybos proceso, o taip pat paties benzino nešvarumai, bet ne "aliuminijaus rūdys".
Štai toks ir yra A.Gustaičio akto "lingvistinis" netikslumas. Bet esmė juk ne tame. Esmė, kaip teigia Kaukas - karbiuratorius ir benzino filtras nebuvo skaidrūs. Koks gi skirtumas, kuo tie filtrai užnešti - "rūdimis" ar kitokiais nešvarumais. Esmė ta, kad buvo trikdžiai benzinui tekėti.

Į viršų
sky76v
2010 Sau 25 d., 21:35
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1140
Ačiū kolegoms už paaiškinimus.

Kaukas rašė ...

Ant žemės, dalimi "gazo", labiau patyręs vairuotojas dar toli nuvažiuos, o ore??


Dar reikėtų pridėt - naktį, po 37 įtemptų valandų be poilsio. Prisiminus samprotavimus apie grįžimo į Berlyną tikslingumą, reikėtų sudėt visas čia minėtas aplinkybes.
Į viršų
Ta 152
2010 Sau 26 d., 09:17
Užsiregistravęs dalyvis #121
Prisijungta: 2010 Sau 24 d., 18:59
Pranešimų: 12
Labai klaidu kol kas man šiame forume, kaip po senus kapus, garbės žodis... Čia, reiškia, susirinkom. Prieš bandydamas pasakyti kažką atseit protingo, noriu pasidžiaugti, kad, supratau, čia renkasi labai džentelmenai, - nieko negali norėti geresnio iš forumo.
Norėjau paklausti kolegų, - o tas nelemtas altimetras išlikęs? Yra jo nuotraukos? O Lakūnų žemėlapiai? Koks nelaimės vietos aukštis juose? O, įdomu, tarkim, Lindbergas žinojo apie prietaiso kalibravimo subtilybes?
Ir dar vienas klausimėlis: ar Bellanca CH-300 turėjo tūpimo prožektorius "iš gamyklos"? Juk leistis bet kokiu atveju naktį, tegul ir Aleksote, tiesa?
P.S. Visai gali būti, kad klausinėju per daug, prašau atleidimo.
Į viršų
Kiras
2010 Sau 26 d., 10:32
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Ta 152 rašė ...

Labai klaidu kol kas man šiame forume

Pamažu, pamažu ir suprasi viską. Juk ir Maskva ne iš karto statėsi...

Dėl "Lituanikos".

Altimetras neišlikęs. Pagal šioje temoje skelbtą "Lituanicos pargabentų Kaunan dalių sąrašą" matyti, kas aukštimatis greičiausiai liko Vokietijoje.

Nei "Belanka" nei iš jos padaryta "Lituanika" šviesos prietaisų neturėjo. Kaune pagal apskaičiavimus turėjo tūpti jau prašvitus (arba ryto prieblandoje). Be to, laukiant atskrendančių, aerodrome nesunku suorganizuoti tako pašvietimą.

Žemėlapiai yra.
Karo muziejuje eksponuojami maršruto žemėlapiai nuo Niujorko iki Niufaudlendo ir toliau per vandenyną. Tačiau Europos žemėlapių ekspozicijoje nėra, kažkur nukišti fonduose. Muziejus aiškina, kad trūksta lėšų atnaujinti ekspozicijai, naujų stendų įrengimui ir t.t. Vienu žodžiu la la la, matyt, kad nėra noro.

Į viršų
Ta 152
2010 Sau 26 d., 12:06
Užsiregistravęs dalyvis #121
Prisijungta: 2010 Sau 24 d., 18:59
Pranešimų: 12
Ačiū už atsakymus, Jūs labai malonus.
Nenorėdamas pilti vandens į "kulipkų" malūną, vis dėlto neištversiu nepaklausęs: ką reiškia "liko Vokietijoje"? Pagal kokią čia tokią teisę bošai sau suvenyrų pasirinko? Suprasčiau, kokių skiedrų ar veržliukių, imkit, negaila; bet ne, matai, baisūs ponai, altimetro užsimanė. O jis juk skrydžio panelėje nemažiau 4 varžteliais prisuktas, be instrumentų neišimsi, tiesa? O kaip dabar Gustaičiui teisybę išsiaiškinti?
Šiaip aš, regis, suprantu, kad iš priešingos žemės rutulio pusės atbimbęs barometrinis altimetras yra visai ne suvenyras. Vokiečių aviacijos tiek fundamentalistams, tiek praktikams labai įdomu buvo patyrinėti, kaip "amerikonas" nuo Niujorko elgiasi Soldine. Žinot vokiečius, jiems tik duok paskaičiuoti, moterų nebereik... Bet atsiprašau, patiems vokiečiams tokį žygį patiems išlaužti drąsos nepakako, o svetimus altimetrus vogti - pirmi...
Į viršų
Kaukas
2010 Sau 26 d., 14:07
Užsiregistravęs dalyvis #13
Prisijungta: 2008 Lap 23 d., 23:15
Pranešimų: 54
Jų dvaras, jų ir pupos, kas uždraus? Įvykiai, kaip ir nusikaltimai atiduodami pagal vietą. Žinoma, galėjo lietuviai pareikalauti pilnos ataskaitos už varžtus ir netgi pareikšti visai nekorektiškus įtarimus, kodėl "Lituanicai" taip sunkiai sekėsi virš Didžiosios Vokietijos skristi. Tik didelės valstybės ir veidą didelį turi, o mūsų likimas toks - mandagiai pamidžiukuot ir neduok die kokio klausimo neatsargaus neužduot. Kad nereiktų po to "Ką jūs, gerbiamieji, nei galvoj neturėjom, tiesiog įdomu, mažu toks daiktas altimetras pas kokį poną į Opelį įsirito, netyčia... na, visko būna...".
Į viršų
Kiras
2010 Sau 26 d., 18:35
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Manyčiau, kad buvo taip:
Vokiečiai pateikia didžiulę krūvą nuolaužų. Mandagūs lietuviai sako: Danke, gut...
O kas ten susigaudys ir suskaičiuos, kas yra toje krūvoje.
Ir tik parvežus į Kauną, viską surūšiavus ir suskaičiavus, pasirodo, kad kažko trūksta. Bet ko nors vėl ieškoti, siųsti vokiečiams raštus - tai, kaip sako Kaukas: mūsų likimas toks - mandagiai pamindžikuot ir neduok die kokio klausimo neatsargaus neužduot.


Į viršų
Kiras
2010 Sau 27 d., 13:14
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Beje, Ta 152, jei ir būtų tas aukštimatis - ką jis duotų avarijos priežasčių nustatymui?

Kaip nustatyti ar prieš avariją jis rodė teisingai, ar buvo kokia paklaida? Juk smūgis prietaisui tai ne į sveikatą.
Įsivaizduokim, kad gydytojas teškia savo kraujospūdžio matavimo aparato manometrą į sieną, o paskui nuėjęs į metrologijos laboratoriją sako: "Atkalibruokite, įtariu, kad jis negerai rodo. Paskutiniam pacientui negerą spaudimą užrašiau. Noriu patikslinti."
Į viršų
Ta 152
2010 Sau 27 d., 13:53
Užsiregistravęs dalyvis #121
Prisijungta: 2010 Sau 24 d., 18:59
Pranešimų: 12
Gerbiamas pone Kirai,
Visai gali būti, kad aukštimatis visiškai nieko neduotų avarijos priežasčių nustatymui. Bet juk ir nepakenktų, tiesa?
Nežinau, ar Jums bus įdomu, bet per savo karjerą tardyme eismo įvykiuose nemačiau nei vienos romanuose aprašytos situacijos "spidometro rodyklė užsikirto ties..." Automobiliuose "laikrodžiai" kaip taisyklė pasirodo pozityviai. Čia aš link pagiringo mediko.
Aname poste aš gal kiek pamandravojau, bet beveik įsitikinęs, kad vokiečiai išsisuko VEIKIANTĮ prietaisą. Prietaisą, kuris sukalibruotas rodyti slėgį ANOS JŪROS lygyje. Juk smalsu, tiesa?
Į viršų
Kiras
2010 Sau 27 d., 20:48
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Ta 152 rašė ...

Visai gali būti, kad aukštimatis visiškai nieko neduotų avarijos priežasčių nustatymui. Bet juk ir nepakenktų, tiesa?

Visiškai su tuo sutinku. Aš taip pat labai norėčiau matyti "Lituanikos" aukštimatį Karo muziejuje tarp kitų eksponatų. Arba skaityti komisijos akto išvadose, ką jis rodė ir kiek teisingai rodė.
Bet yra kaip yra...

Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook