Sveiki,iškilo toks klausimas : ant daugumos Antrojo pasaulinio karo (ir ne tik) laikų lėktuvų (dažniausiai naikintuvų) propelerio yra dažniausiai trys mentės.Bet ant kai kurių yra ir keturios (ar net daugiau)...o kai kur net su dviem PROPELERIAIS ( http://www.diseno-art.com/images_2/Convair_XFY-1_POGO.jpg )...
Taigi,gal kas galėtų paaiškinti-ar propelerių menčių skaičius ką nors lemia? Dėkingas už bet kokius atsakymus
P.S. administracija,atsiprašau,jei ne visai vietoje sukūriau temą,manau,čia tinkamiausia vieta.
Šitam konvertoplanui 2 propeleriai greičiausiai panaudoti tam kad atsvertų vienas kito sukimo momentą ir orlaivis nesisuktų apie išilginę ašį. Idėja tokia pat kaip sraigtasparnių su dviem sraigtais ant bendros ašies, besisukančiais į skirtingas puses (pvz. Kamovo sraigtasparniai: http://en.wikipedia.org/wiki/Kamov_Ka-50 )
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00 Pranešimų: 4086
Propeleriai, propeleriai... Kaip yra žmonių visą gyvenimą atiduodantiems aviacijos varikliams, jų tyrinėjimui taip yra ir sakytum daug paprastesnio agregato - propelerio istorijos tyrinėtojų. Gaila nei vieno nepažįstu...
Gerą temą Montgomeri užvedei. Praktiškai į tavo klausimus kolegos jau ir atsakė. Galiu tik kažką pridurti.
Tavo paveikslėlyje parodytame lėktuve du propeleriai sukasi ant vienos ašies skirtingomis kryptimis. Jei kalbant terminologiškai tai vadinama saosiniais (bendraašiais) propeleriais. Jie priskiriami ypatingųjų sraigtų tipų grupei. Kaip ir minėjo Paulius tokio tipo sraigtų pagalba visiškai eliminuojamas sukimo momentus. Taip pat orlėkis apipučiamas simetriniu oro srautu. Dar Paulius labai teisingai pastebėjo N.Kamovą ir jo sraigtasparnius. Tiesa, tokio tipo sraigtų buvo ir senesniuose lėktuvuose - vieną tokį mačiau gyvą skrendantį ir ant žemės. Nagi kas pirmas tiksliai atsakys - koks čia lėktuvas ?
Menčių skaičius ir kiti parametrai skiriasi priklausomai nuo poreikio, atsižvelgiant į lėktuvo, į variklio tipą, paskirtį, variklio galiai išnaudoti, triukšmui slopinti ir t.t.
Raimi:
O menčių kampas nuo kada buvo pradėtas gaminti keičiamas?
- keičiamojo žingsnio propelerius. Mentys gali suktis aplink savo ašį ir keisti kampus skrendant. Valdomos automatiškai arba su piloto pagalba iš kabinos skrydžio metu. ?
Reguliuojamo žingsnio propeleriai tikrai jau naudoti tarpukaryje, kada tiksliai nesidomėjau. Manau nesunku rasti. Kas netingit ir rasit - būtinai parašykit ir čia.
Beje, tai juk galėjo būti puiki tema straipsnių konkursui. Papasakoti propelerių istoriją, perpinant ją su Lietuvoje naudotais ir gamintais propeleriais. Jau mintyse skaitau ir širdis dainuoja...
Manyčiau, kad tai - Spitfire Mk XXVI PR. Iš pradžių galvojau, kad F arba FB versijos, tačiau sparnuose jokios ginkluotės pėdsakų nerasta (kulkosvaidžių vamzdžių skylutės). Nors, kai atidžiau pasižiūri, greičiau būtų kažkuris iš Mk. XVI, tik su pakeistu propeleriu. Nes dvidešimtosios Spitfire serijos, atrodo, jau turėjo tik lašo formos kabinos gaubtus. Arba tai gali būti Mk. XX prototipas - todėl ir ginkluotės nesimato.