Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Lietuvos Karo Aviacija 1919 - 40m. :: Užsienio konstrukcijos
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Internuoti?
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Kiras
2010 Spa 25 d., 15:09
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1386
eppanzer rašė ...

O kiek realiai skrido ir kitas skrydžio aplinkybes galima nustatyti skaitant ir kitus lietuvių bei lenkų šaltinius šiuo klausimu.

Tai gal gali pasidalinti informacija iš lenkų šaltinių.
Į viršų
eppanzer
2010 Spa 26 d., 22:17
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 490
Tai gal gali pasidalinti informacija iš lenkų šaltinių.


Tai kad jų labai daug, pilnas internetas, o knygų ir žurnalų reikia ieškoti

Pvz.: http://www.samoloty.pl/index.php/encyklopedia-lotnicza/encyklopedia-samolotobby-309/polskie-hobby-260/bombowe-hobby-295/pzl46-sum-hobby-517

27 IX o 4.30 rano inż. St. Riess z ppłk. K. Piaseckim, kpr. pil. I. Radzymińskim i kpr. strz. W. Urbanowiczem odlecieli na Litwę (opuszczenia Warszawy odmówili gen. Rómmel i prezydent miasta Stefan Starzyński). Samolot wylądował w Kownie, gdzie został internowany, załodze udało przedostać się do Anglii.


Nors ir negaliu patikėti, kad APK besidomintis žmogus neskaito lenkiškai , pabandysiu išversti:

IX 27 apie 4:30 ryto inž. Riess su plk. K.Pesiacki, kapralu lakūnu I.Radzyminski ir kapralu šauliu W.Urbanovič išskrido į Lietuvą (generolas Rommel irmiesto prezidentas Stefan Starzynski atsisakė palikti Varšuvą). Lėktuvas nusileido Kaune, kur buvo internuotas, įgulai pavyko nusigauti į Angliją.


Kažin, kas buvo teisus, Dovydaitis ar šis lenkų puslapis? Urbanovič majoras ar kapralas šaulys? Jeigu būtent Urbanovič mojavo rankomis, tai kaip šauliui labai tikėtina Kur tie aukšti iš lėktuvo išvirtę lenkų pareigūnai? Kiek tiesos apskritai Dovydaičio įvykio aprašyme? Juk tai tikrai ne "paskutinis lėktuvas, stovėjęs ceche", kurį paskubomis baigė montuoti.
O kaip su Urbanovič ilga miline ir smalsiomis akutėmis?

Kaune nusileido apie 6 ryto. Iš kur gi ta saulė, kurią Dovydaitis taip apdairiai neva pasiliko už nugaros? Ir kaip gali pasirinkti iš kur tau bus saulė, jeigu tau reikia skristi konkrečia kryptimi pasitikti atskrendančių lenkų? Nes nuo sienos jie elementariai "mynė" palei geležinkelį. Tikrai nesistengė išlikti "nepagauti".

Rodos, Dovydaičio pasakojimas vaizdingas, bet kiek neteisingas
AntanaZ rašė:
Persilpnas? Ginkluotej, apart kulkosvaidžių, turėjo 20mm patrankėlę. Prieš bombonešį pats tas!


Tai kad D.501L didžiausias greitis 360 km/h/2 km aukštyje*, o PZL.46 "Sum" - 425 (deja, kokiame aukštyje neaišku).
Lazda prieš kiškį pats tas, bet tu tą kiškį pasivyk

*A.Liekis. Lietuvos karo aviacija (1919-1940), P. 456 esanti lentelė Kai kurie palyginamieji lėktuvų savitumų duomenys, autorius deklaruoja, kad duomenys iš ataskaitų, esančių LCVA. F. 1323. Ap. 1 B. 356. L. 19.
Į viršų
AntanaZ
2010 Spa 27 d., 08:18
AntanaZ
Užsiregistravęs dalyvis #143
Prisijungta: 2010 Bal 29 d., 08:28
Pranešimų: 277
wikipedija rašo apie "Sum"

http://en.wikipedia.org/wiki/PZL.46_Sum

"... On 27 September 1939, with most of the Polish territory occupied by Germans or Soviets, it flew to Kaunas in Lithuania. The plane was interned and left there and later captured there and tested by the Soviets. ... "

vo to da negirdėjau, kad ruseliai buvo pasiėmę "Sum"-ą pasibandyti.
Į viršų
AntanaZ
2010 Spa 27 d., 08:26
AntanaZ
Užsiregistravęs dalyvis #143
Prisijungta: 2010 Bal 29 d., 08:28
Pranešimų: 277

AntanaZ rašė:
Persilpnas? Ginkluotej, apart kulkosvaidžių, turėjo 20mm patrankėlę. Prieš bombonešį pats tas!


Tai kad D.501L didžiausias greitis 360 km/h/2 km aukštyje*, o PZL.46 "Sum" - 425 (deja, kokiame aukštyje neaišku).
Lazda prieš kiškį pats tas, bet tu tą kiškį pasivyk

*A.Liekis. Lietuvos karo aviacija (1919-1940), P. 456 esanti lentelė Kai kurie palyginamieji lėktuvų savitumų duomenys, autorius deklaruoja, kad duomenys iš ataskaitų, esančių LCVA. F. 1323. Ap. 1 B. 356. L. 19.
[/quote1288156854]

nu pažėjus wikipedija http://en.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.500
Dewuateno maksimalus greitis 405km/h 5000m aukštyje;
"Sum" 425 km/h neaišku kokiam aukštyje, įtariu čia teoriniai duomenys, nes čia skrido tik antras paskubom surinktas prototipas, kuris tikrai nebuvo sureguliuotas, kad pasiektu maksimalius duomenis....
Nu bet kokiu atveju, kulka butų pavijusi

Į viršų
Prunce
2010 Spa 27 d., 10:45
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 674
Norint iššauti tą kulką, reikia pavyti tą, į kurį šausi. O kaip Tu jį ppavysi, jei jis skrenda + 20 km greičiau, negu Tu/ Gerai, netvirtinu, kad "Sum" jau buvo tobulas ir pasiekė tą greitį, kuris deklaruojamas. Bet, kiek teko girdėti, tarpukaryje daugelio lėktuvų (ypač vokiškų, itališkų ir prancūziškų) charakteristikos buvo sąmoningai užaukštintos. Kas gali patvirtinti, kad visi mūsų D - 501L galėjo "išspausti" tuos 405 km/h? Niekas. Kaip ir paneigti tiek vieno, tiek kito šios istorijos dalyvio pasiekimus.
Į viršų
AntanaZ
2010 Spa 27 d., 10:50
AntanaZ
Užsiregistravęs dalyvis #143
Prisijungta: 2010 Bal 29 d., 08:28
Pranešimų: 277
Nu ir tvirtinti, kad D.501L neturi jokių šansų prieš "SUM" irgi būtų neteisinga

Tuo labiau, kad turime literatūrinį pavyzdį, kaip Dewuatentai prisivijo SUMą.
Jei taip viskas būtų paprasta - SUMas būtų davęs gazo ir atia ...


[ Redaguota 2010 Spa 27 d., 10:53 ]
Į viršų
Prunce
2010 Spa 27 d., 11:54
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 674
O gal jam to gazo duoti nereikėjo/ Juk atskrido į neutralios valstybės teritoriją. Ir, jei nebūtų norėję pasiduoti, tai visai neaišku, kokią istoriją būtų pasakoję Dovydaitis ir kiti... Nesakau, kad neturėjo jokių šansų. Šamukas, greičiausiai, dar ir be ginkluotės tebebuvo. visgi- tai - tik antras šio lėktuvo prototipas. ir šis skrydis į Lietuvą jam tebuvo tik antras (atrodo) skrydis jo gyvenime. Tuo pačiu - ir paskutinis.
Į viršų
Kiras
2010 Spa 27 d., 17:08
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1386
Prunce rašė ...

šis skrydis į Lietuvą jam tebuvo tik antras (atrodo) skrydis jo gyvenime.

Na, tikrai ne antras.

Šiek tiek paguglinau. Jei gerai suvokiau google vertimo kratinį, tai susidarė maždaug tokia istorija.

Prasidėjus karui, lenkai didžiąją dalį savo lėktuvų (tarp jų ir mus dominantį PZL-46 Sum) rugsėjo 6 d. perkėlė į Lvovą (tuo metu tai Lenkijos teritorija), o vėliau į Wielicką. Čia SUMas apturėjo avariją – naikinkintuvas PZL-11 Kobuz propeleriu sugurino SUMo uodegą (atrodo žemėje). Avarijos pasekmės buvo nelabai sunkios – greitai suremontavo.
Kai ir Sovietų Sąjunga pradėjo pulti Lenkiją, SUMas patraukė į Rumuniją. Rusėjo 17 SUMas atsidūrė Bukarešte. Rumunams susidomėjus nauju bombonešiu, nuspręsta bandyti bėgti. Pasinaudojus pretekstu, kad lėktuvas bus nuskraidintas į rumunų aviacijos gamyklą Brašove, rugsėjo 26 d. SUMas pakilo iš Bukarešto Baneaso aerodromo ir patraukė Varšuvos link. Lėktuvą pilotavo inž. St.Ries, įgulos nariai buvo kapralas Hackievič (kitur W.Hadzievič) ir šaulys kapralas W.Urbanovič. Dar kartu skrido pėstininkų majoras Galinat, kuris buvo kaip kurjeris pristatyti nurodymus pasipriešinimo kovai pogrindyje, po Varšuvos okupacijos. Skrido 4500 m aukštyje, kai debesų padas buvo 800 m. Iš Bukarešto pakilo 14:30, į Varšuvą atskrido apie 18:00. Tūpė Motokovo aerodrome apšaudant vokiečiams. Nutūpę riedėdami pataikė į bombos duobę ir apgadino važiuoklę.
Naktį taisė važiuoklę, lopė apšaudymo skyles, lygino duobes pakilimo take. 4:30 pakilo skridimui į Lietuvą. Pilotas tas pats inž. leit. St.Ries. Šaulys taip pat Urbanovič. Kitas įgulos narys kapralas I.Radziminski. Dar atskrido papulkininkis K.Piasiackis (ppłk. K. Piasecki). Kaune nusileido apie 6 val.
Vėliau įgulos nariai pateko į Angliją ir kovojo vakarų fronte. Internuotasis lėktuvas pateko sovietams, o vėliau vokiečiams ir, tikriausiai, buvo sunaikintas (taip spėja lenkai). Tačiau viename rusų tinklapyje radau, kad lėktuvą rusai išsigabeno į Maskvą.

Kiek tikri šie internetiniai duomenys – neaišku. Bet praktiškai viskas sutampa su A.Arbačiausko straipsniu 1994 metų „Lietuvos Sparnuose“ Nr.4.
Vadinasi J.Dovydaičio apysakoje yra pora netikslumų. Atskrido ne penki, o keturi asmenys. Ir šauliui Urbanovičiui "suteikė" majoro laipsnį.

Keletas paskaičiavimų. Nuotolis nuo Bukarešto iki Varšuvos tiesia linija apie 950 km. Jei skrido 3,5 val. tai vidutinis greitis buvo apie 270 km/val.
Nuo Varšuvos tiesia linija iki Kauno apie 350 km. Jei skrido apie 1,5 val. tai vidutinis greitis apie 233 km/val. Nuo Lietuvos sienos iki Kauno apie 80 km. Skrendant tokiu greičiu – 20 min. skridimo.

Dėl Saulės 6 val ryto - galiu paaiškinti.
Dabar Lietuvoje yra antros juostos laikas ir dar vasaros - tai yra +3 val. nuo Grinvičo. Prieškariu Lietuvoje buvo pirmos juostos laikas (kaip ir Lenkijoje bei Vokietijoje) - t.y. +1 val. nuo Grinvičo. Ir saulėtekis tada (rugsėjo 27) Kaune buvo 5 val. 17 min.
Taigi Saulė jau buvo pakilus. Bet kad ją išlaikyti už nugaros ieškant kito lėktuvo - tai čia literatūrinė išmonė. Juolab, kad Saulė rugsėjo 23 dieną (per lygiadienį) teka tiksliai rytuose. Rugsėjo 27 dieną ir jau, sakykim, praėjus pusvalandžiui po saulėtekio - Saulė bus kryptyje rytai-pietryčiai. Gi SUMo paieškos kryptis buvo pietvakariai, taigi Saulė tikrai ne už ieškančiųjų nugaros.
Į viršų
Kiras
2010 Spa 27 d., 17:27
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1386
AntanaZ rašė ...

nu pažėjus wikipedija http://en.wikipedia.org/wiki/Dewoitine_D.500
Dewuateno maksimalus greitis 405km/h 5000m aukštyje;

AntanaZ pasižiūrėk atidžiau. Tavo Wikipedijos nuorodoje toje specifikacijoje yra Dewoitino D.510 duomenys. Su varikliu 860 AG.
Gi mūsiškis Dewoitinas D.501 teturėjo 690 AG variklį ir išspausdavo 360 km/val. [G.Ramoška Lietuvos aviacija, psl. 72]

Beje, šiame tinklapyje Dewoitine D.500 C1 su 690AG varikliu greitis nurodomas 359 km/val. 4000 m aukštyje.

[ Redaguota 2010 Spa 27 d., 18:45 ]
Į viršų
eppanzer
2010 Spa 27 d., 20:34
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 490
Apie realų greitį geriausiai būtų galima spręsti ne iš Vikipedios, o, pvz., iš anbukų, dewoitin'ų ir kitų karo aviacijos lėktuvų bandymų. Lietuvos kariuomenės dokumentuose tuo metu D.501L jau buvo pripažįstami tinkamais tik žemės taikinių atakoms. Ir su "Sum" galėjo lenktyniauti tik draugiškai skrisdami nuo taško A į tašką B. O štai susitikti priešpriešiniais kursais ir užeitį "Sum" "į uodegą" buvo pajėgus tik pastarajam pačiam to prašant, pvz., mojuojant rankom
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook