Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Lietuvos Karo Aviacija 1919 - 40m. :: Užsienio konstrukcijos
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Internuotasis Me.109
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Nerijus Korbutas
2009 Spa 25 d., 20:18
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3826
Noriu pasiūlyti paskaityti G.Ramoškos :
"MESERŠMITAS" - LIETUVOS KARO AVIACIJOS TROFĖJUS
Į viršų
Lapinas
2009 Spa 25 d., 22:28
-
Užsiregistravęs dalyvis #8
Prisijungta: 2008 Lap 07 d., 19:11
Pranešimų: 133
Labai įdomus straipsnis Turėjau smagaus skaitalo
Į viršų
Paulius
2009 Spa 25 d., 23:49
Paulius
Užsiregistravęs dalyvis #7
Prisijungta: 2008 Lap 07 d., 16:30
Pranešimų: 122
Nudažytas pilkšvomis, melsvomis dryžiuotėmis, iš tolo atrodo debesų ir dangaus spalvos.


O ar tokia dažymo schema neatsirado tik 1940 metais?
Kitose tos pačios eskadrilės lėktuvų dažymo schemose pavaizduotos žalios spalvos.

O gal čia galėjo būti vienas pirmų bandymų keisti dažymo standartą?


[ Redaguota 2009 Spa 26 d., 00:02 ]
Į viršų
mindozee.mig3
2009 Spa 26 d., 02:07
Užsiregistravęs dalyvis #58
Prisijungta: 2009 Vas 26 d., 23:56
Pranešimų: 468
Klausimas : ''Išlipęs lakūnas (tai buvo puskarininkis Lembke)'' ? Vokiečių pateiktais duomenimis tai buvo Gefr.Werner Arhendt. Ką patvirtina ir ši lentelė


Kas del lėktuvo dažymo tai niekaip jis negalėjo būti nudažytas pilkšvomis, melsvomis dryžiuotėmis. Prisegu paveikliuką kaip atrodė Bf 109D1 1939 metų rugsėjo mėn. naudoti JG21 eskadros.



[ Redaguota 2009 Spa 26 d., 02:10 ]
Į viršų
Paulius
2009 Spa 26 d., 11:55
Paulius
Užsiregistravęs dalyvis #7
Prisijungta: 2008 Lap 07 d., 16:30
Pranešimų: 122
Be to, ar taip tik atrodo, ar tikrai vienoje fotografijoje matosi I./JG 1 emblema, o kitoje I./JG 21 emblema :




Į viršų
Nerijus Korbutas
2009 Spa 26 d., 13:40
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3826
Dėl spalvų. Fotografijose matyti, kad tikrai jokių pilkšvų, melsvų dryžiuočių būti negalėjo. Galime spėti, kad prisiminimų autoriui matyti vaizdai persipynė su vėlesniu metu matytais meseriais, o praėjus keliasdešimt metų ir rašant prisiminimus, nesunku ir suklysti...

Dėl pavardės tai čia jau reikia klausti Gyčio Ramoškos, neabejoju, kad pavardė Lembke iš archyvinių dokumentų, tačiau kodėl vokiečiai nurodo kitą lakūną sunku atsakyti...

Pauliau, net neabejok - fotografijos vieno lėktuvo, to paties įvykio.
Į viršų
Nerijus Korbutas
2010 Rgp 11 d., 00:45
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3826
Pavyko truputį išsiaiškinti dėl internuoto Me.109 piloto pavardės.
Straipsnio autorius neneigia, kad pilotas gali būti Gefr.Werner Arhendt.
Lembkės pavardę jis rado Vidaus reikalų ministerijos internuotųjų karių viename iš 1939 m. rugsėjo sąrašų. Kokio lėktuvo jis pilotas ten nepažymėta. Išaiškėjus kas buvo Me.109 pilotas, gali būti, jog Lembkė buvo kito internuoto lėktuvo ( pvz. Hs.126) pilotas.
Į viršų
mindozee.mig3
2010 Rgp 11 d., 02:24
Užsiregistravęs dalyvis #58
Prisijungta: 2009 Vas 26 d., 23:56
Pranešimų: 468
Nerijus Korbutas rašė ...

Išaiškėjus kas buvo Me.109 pilotas, gali būti, jog Lembkė buvo kito internuoto lėktuvo ( pvz. Hs.126) pilotas.


Visai galimas variantas

J.Dovydaitis "Aerodromo apysakose" apie Hs-126B1 internavimą.
Į viršų
Kiras
2010 Spa 26 d., 11:33
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1301
Neaiškumai dėl internuotojo "Meseršmito".

Gyčio Ramoškos straipsnyje rašoma:
Prasidėjus Vokietijos agresijai prieš Lenkiją, 1939 m. rugsėjo 2 d. pašautas Liuftvafės lėktuvas Me.109 nutūpė Bartninkų valsčiuje, prie Vokietijos sienos.
<...> Iš Vyriausiojo kariuomenės štabo pranešė, kad Bartninkų valsčiaus Sartininkų kaime nusileido vokiečių lėktuvas, kad lakūnas internuotas, o lėktuvą turi pasiimti ir parsigabenti Lietuvos karo aviacija.
<...> Išlipęs lakūnas (tai buvo puskarininkis Lembke), pamatęs ginkluotus žmones, išsitraukė pistoletą...

Konkursiniame straipsnyje:
Messerschmitt BFW-109, sugedus varikliui, 1939 m. rugsėjo 4 d. nusileido netoli Bartininkų ir gerokai apsilamdė. Lakūnai pabėgo.

mindozee.mig3 pateiktoje lentelės ištraukoje:
1.9.39 Arhendt Gefr.Werner Berznicki / Litauen

Taigi trys skirtingi šaltiniai apie tą patį įvykį ir:
Trys datos - rugsėjo 2, rugsėjo 4 ir rugsėjo 1;
Trys (o gal ir keturi) lakūnai - Lembkė, W.Arhendt ir du nežinomieji, kurie pabėgo;
Trys vietovės - Bartninkai, Sartininkai ir Berznicki.
Bartninkai yra Vilkaviškio rajone, Sartininkai - Tauragės. Kas per vietovė Berznicki - neaišku, gali būti kokie Beržininkai arba Berezninkai. Berezninkai yra Lenkijos pasienyje Kalvarijos savivaldybėje. Beržininkų Lietuvoje yra bent keletas, bet juos, turbūt, reikia atmesti. Vilniaus rajone ir Ignalinos rajone - šie 1939 metais buvo už demarkacinės linijos, Beržininkai Joniškio rajone - per toli...

Štai kaip gaunasi, panorėjus suvesti į vieną visumą faktus iš įvairių šaltinių.

Tai kurie tikri?
Į viršų
Juozas
2010 Spa 31 d., 10:52
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 346
Labai įdomu. Keturi lakūnai Me 109...
Tiesa, traukiantis vokiečių armijai, E. Hartmanas sugebėdavo, išmetęs visą variklio forsavimo įrangą, deguonies ir radijo aparatūrą, į Me-109 liemenį už piloto kabinos, sukimšti net tris žmones iš aptarnaujančio personalo, tuo išgelbėdamas juos nuo nelaisvės, ir "visuomenei naudingo darbo SSSR liaudies ūkyje". Taip kad praktiškai tai įmanoma, bet sunkiai tikėtina, kad į mūšį pilotas skristų su trim mechanikais už nugaros...

[ Redaguota 2010 Spa 31 d., 10:53 ]
Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook