Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Transatlantiniai skrydžiai :: S.Darius ir S.Girėnas
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
Lituanicos liekanos V.D. Karo Muziejuje
Eiti į puslapį       >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Nerijus Korbutas
2009 Kov 18 d., 23:23
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 4086
Mūsų kolega Marčelis, vizito Lietuvoje metu, aplankė Vytauto Didžiojo Karo Muziejų Kaune ir atsiuntė vieną fotografiją su Lituanicos liekanom.
Gal ir jūs turite panašių fotografijų, o gal kam nors yra tekusi galimybė apžiūrėti lėktuvo nuolaužas būnant anoj pusėj stiklo? Būtų malonu, kad atsiųstumėt man, arba dėtumėt čia, bet kokias minėto lėktuvo nuotraukas iš V.D. Karo Muziejaus. Dėkoju.
O šiaip ši tema netik fotografijoms, bet bendrai diskusijoms apie tai kas liko iš Lituanicos ir apie pačią ekspoziciją.



Į viršų
Kiras
2009 Kov 21 d., 18:47
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Kas liko iš "Lituanikos" 1933 metais atspindi šis aktas.



Ar ir dabar tiek likę, sunku pasakyti.
Į viršų
Kiras
2009 Rgs 16 d., 16:33
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Koks tai prietaisas?




Panašu būtų į greitimatį. Bet kokie tada vienetai prietaiso skalėje?
Užražas po rodykle yra:
R p M
HUNDREDS

Vadinasi skalės graduotė:
600
900
1200
1500
1800
2100
2400

Ko?
Į viršų
sky76v
2009 Rgs 16 d., 17:12
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1306
RpM - rotations per minute.
Variklio tachometras.
Į viršų
Kiras
2009 Rgs 16 d., 20:37
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
O!
Nesusiprotėjau.
Į viršų
Kiras
2009 Rgs 18 d., 18:24
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Dar vienas "tamsus" prietaisas



"Lituanikos" prietaisų sąraše yra "derivometras". Gal būt, čia ir yra tas derivometras.

Bet kas tai per prietaisas?
Žodyne:
derivomètras [↗ derivacija + ↗ ...metras], prietaisas patrankos sviedinio derivacijai (nukrypimui) matuoti.

Taigi susijęs su artilerija. O apie tokio prietaiso panaudojimą aviacijoje niekur kitur neteko girdėti.
Matyt, tai prietaisas nukrypimui nuo kurso matuoti. Bet įdomu koks jo veikimo principas? Magnetinis? Gyroskopinis?

Gal yra žinovų, kurie galėtų plačiau apie tai?

Į viršų
Prunce
2009 Rgs 18 d., 19:57
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 838
Pasvirimo rodyklė
Į viršų
sky76v
2009 Rgs 18 d., 21:22
Užsiregistravęs dalyvis #49
Prisijungta: 2009 Sau 27 d., 14:48
Pranešimų: 1306
Panašu, kad veikimo principas optinis. Žiūrima žemyn į orientyrą, ir nustatoma, kiek jis pasislinkęs į šoną kitoje skalės pusėje.

http://www.icarusbooks.com/accessor.htm
http://www.icarusbooks.com/images/4674.jpg

nuoroda

[ Redaguota 2009 Rgs 29 d., 23:17 ]
Į viršų
auktis
2009 Rgs 18 d., 22:41
Užsiregistravęs dalyvis #89
Prisijungta: 2009 Bir 28 d., 23:14
Pranešimų: 169
Manyčiau, kad šitas prietaisas skirtas navigacijai palengvinti, t.y. leidžia įvertinti vėjo poveikį ("nupūtimą" nuo kurso) ir išlaikyti skridimo kryptį skrydžio pagal kompasą metu. Prietaisas parodo kaip reikia koreguoti skridimo kursą (kryptį), kad realiai skristum reikiama kryptimi. Trečiojoje Sauliaus įdėtoje nuorodoje yra neblogai aprašyta kaip tokiu prietaisu naudotis
Į viršų
Kiras
2009 Rgs 21 d., 15:01
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1398
Aiškiau nepasidarė nė per nago juodymą...

sky76v rašė ...

Panašu, kad veikimo principas optinis. Žiūrima žemyn į orientyrą, ir nustatoma, kiek jis pasislinkęs į šoną kitoje skalės pusėje.

Įdomu, kaip gi ten žiūrima? Nesimato, kad būtų koks nors vizyras, žiūronas, veidrodžių sistema ar kas nors panašaus. Tai kaip stebėti ir nustatyti tą nuokrypą?

Manau, kad prietaisas pats išduoda nuonašos kampą, kurį jau pilotas turi koreguoti kompase (add to compas, subtract from compas).
Tai lyg ir aišku.
Tačiau mane domina paties to derivometro veikimo principas, jo konstrukcija. T.y. kokiu būdu (metodu) prietaisas pagauna tą nuonašą ir nustato jos dydį (kampo laipsniais, tikriausiai).
Beje, o kokia šio derivometro darbinė padėtis - horizontali ar vertikali? Kur jis lėktuve buvo įmontuotas? Prietaisų lentoje ar kažkur kitur kabinoje?

Štai kiek atsiranda klausimų, kai pasigilini.

Į viršų
Eiti į puslapį       >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook