Diskusijos

Lietuvos Aviacijos Istorija 1919 - 1940 m. :: Diskusijos :: Lietuvos Karo Aviacija 1919 - 40m. :: Užsienio konstrukcijos
 
<< Prieš tai buvusi tema | Sekanti tema >>
De Haviland 89 M "Dragon Rapide"
Eiti į puslapį   <<        >>  
Moderatoriai: Arius, Nerijus Korbutas, Pijus, Mindaugas, Kiras
Autorius Pranešimas
Nerijus Korbutas
2012 Bal 01 d., 15:06
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3825
Į viršų
Kiras
2012 Bal 01 d., 15:41
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1301
Ankstesnėje žinutėje pajuokavau balandžio 1-osios proga, o dabar jau rimtai.

Nerijaus pateiktų dokumentų nuorašuose radau porą įdomių dalykų.
1:
12. Paruoštą vietą su apkaustrymais radio aparatui įtaisyti kabinos priešakinėje dalyje. Tipas "Marconi" AD.45A/ A/46A. su valdymui iš tolo apkaustymais, morzės raktu, antenai užsukti velenėliu ir išlaukiniais liemens apkaustymais. Paruoštą vietą oro srovės varomam generatoriui centriniame sparno sektoriuje su generatoriaus apdengimu, pritvirtinimo dalimis nejudomai antenai ir turėti laidus iš generatoriaus į akumuliatorių, ir į aparatą;
13. Sulenkiamą staliuką ir kedes radistui kabinos priešakinėje dalyje;

Šiuolaikinis mūsų požiūris į radijo ryšį yra paveiktas XX a. pabaigos ir XXI a. pradžios elektronikos išsivystymo, o tai trukdo vertinti radiją realiai iš laiko perspektyvos.
Taigi, 1936 metais radijo ryšys buvo palaikomas trumposiomis bangomis Morzės raktu, ir tuo turėjo užsiimti atskiras įgulos narys.
Todėl ir negalėjo būti radijais aprūpinti žvalgybiniai lėktuvai ar naikintuvai su atviromis kabinomis, tokie kaip ANBO-IV, Devoitene 501, ar panašūs.
Nėra nieko čia nuostabaus - juk radijas yra praktiškai lėktuvo amžininkas. Ir 1930 - 1940 metų laikotarpyje nors jau buvo išaugęs iš kūdikystės, bet, galima sakyti, dar gyveno ankstyvos paauglystės laikus.

2:
PASTABA: Visi instrumentai, specialūs įrengimai ir instrukcijų lentelės turi būti su pažymėjimais metrinėje sistemoje.

Tais laikais Lietuva rūpinosi metrinės sistemos įdiegimu. Ką nelabai galima pasakyti apie šiuos laikus, kai, ypač aviacijoje, vis daugiau įsigali "kairiarankių" anglakalbių coliamylpėdės ir įvairi kitokia "bileberda".

Į viršų
JG52
2012 Bal 01 d., 19:25
Užsiregistravęs dalyvis #156
Prisijungta: 2010 Rgp 19 d., 14:53
Pranešimų: 500
Kiras rašė ...

Ko gero, tas Rapido Dragūnas nebuvo labai geras daiktas. Bent jau šioje Wikipedijos nuotraukoje atrodo ne kas:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Dragon_rapide_MUSAL.jpg


Gražus lėktuvo pavadinimas, nieko nepasakysi
Į viršų
eppanzer
2012 Geg 24 d., 10:35
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 489
Kiras rašė:
Taigi, 1936 metais radijo ryšys buvo palaikomas trumposiomis bangomis Morzės raktu, ir tuo turėjo užsiimti atskiras įgulos narys.
Tai anaiptol nereiškia, kad nebuvo ir telefoninio ryšio režimo. Morzės raktas galėjo būti naudojamas tik palaikant ryšį tolimesniu atstumu.
ANBO-IV tikrai buvo aprūpinti radijo ryšio priemonėmis, taip pat radijo ryšio priemonėmis buvo aprūpinti ir Dewoitine D.501L.
Į viršų
Juozas
2012 Geg 24 d., 10:54
Užsiregistravęs dalyvis #20
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:29
Pranešimų: 346
Ryšys buvo palaikomas arba telefininiu režimu, arba Morzės raktu.
Į viršų
Kiras
2012 Geg 24 d., 17:24
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1301
Kad galėtume produktyviai diskutuoti ir neįsivelti į beprasmius ginčus, pirmiausia reiktų išsiaiškinti, ką jūs suprantate kaip telefoninio ryšio režimas?

Antra, norėčiau konkrečių šaltinių ar dokumentų, kuriuose atsispindėtų, jog apie 1936 - 1939 metus Lietuvos Karo aviacijoje buvo naudojamas radijo ryšys (bent jau lėktuvuose Anbo IV ar Dewoitine 501).
Nes plačiai žinomas epizodas, kai J.Dovydaitis su J.Dambrava perėmė Lenkų "Sumą" - tai jų "Devuatenai" buvo be radijo ryšio.
Į viršų
eppanzer
2012 Geg 25 d., 08:26
Užsiregistravęs dalyvis #46
Prisijungta: 2009 Sau 05 d., 08:36
Pranešimų: 489
Kiras rašė ...

Kad galėtume produktyviai diskutuoti ir neįsivelti į beprasmius ginčus, pirmiausia reiktų išsiaiškinti, ką jūs suprantate kaip telefoninio ryšio režimas?
Tai yra informacijos priėmimas ir perdavimas balsu. Telegrafo raktu informacija perduodama pasinaudojant Morzės abėcėle, t.y. "stuksenant". Jeigu kolega norite tikslaus techninio atsakymo, tai jį visiškai nesunku rasti. Telegrafo raktu informaciją buvo galima perduoti didesniu atstumu, nei balsu. Kai kuriose senesnėse racijose buvo sudėtinga nustatinėti bangas, todėl į ekipažą (tanko, lėktuvo) įvesdavo radisto etatą. Bet kokiu atveju tai, kad racijoje buvo telegrafo rakto režimas automatiškai neatmeta galimybės, kad galėjo būti ir telefoninis režimas.

Kiras rašė:
Antra, norėčiau konkrečių šaltinių ar dokumentų, kuriuose atsispindėtų, jog apie 1936 - 1939 metus Lietuvos Karo aviacijoje buvo naudojamas radijo ryšys (bent jau lėktuvuose Anbo IV ar Dewoitine 501).
Priminsiu, kad plieno sparnų svetainė yra unikalus informacijos apie Lietuvos kariuomenę žinynas: http://www.plienosparnai.lt/page.php?26 ANBO-IV, Ramoška:
ANBO-IV su varikliu "Wasp" tuščias svėrė 1274 kg. Naudingas krūvis: fotoaparatai - rankinis ir automatinis - 50 kg, radijo siųstuvas ir imtuvas - 35 kg

Ten pat:
Pirmajai ANBO-IV serijai buvo nupirktos gamybai reikalingos medžiagos ir lėktuvams prietaisai (55 000 Lt.), 2 radijo siųstuvai-imtuvai ir 5 siųstuvai (55 600 Lt.),

Dewoitine D.501L http://www.plienosparnai.lt/page.php?410
Lietuva lėktuvus D.501 L įsigijo be radijo aparatūros. Vėliau ryšiui su žeme ir tarpusavyje buvo įmontuota JAV pirkta radijo aparatūra.

Kiras rašė:
Nes plačiai žinomas epizodas, kai J.Dovydaitis su J.Dambrava perėmė Lenkų "Sumą" - tai jų "Devuatenai" buvo be radijo ryšio.
Tikrai nežinau. Gal nupirko vėliau, gal kažkodėl nebuvo į budinčius lėktuvus įmontuota, gulėjo tvarkingai sandėly? Manau kolega su savo pagirtinu atkaklumu ir įžvalgumu tikrai išsiaiškinsite
Karo aviacijos stotys, kaip ir visos kariuomenės ryšiai, visiškai nenagrinėta tema. Ačiū, Dievui, kad G.Ramoška savo gausiuose ir išsamiuose darbuose neapeina ir radijo ryšio klausimo.


[ Redaguota 2012 Geg 25 d., 08:38 ]
Į viršų
Kiras
2012 Geg 25 d., 18:26
Kiras

Užsiregistravęs dalyvis #19
Prisijungta: 2008 Lap 24 d., 19:16
Pranešimų: 1301
Diskusijos posūkį apie radioaparatūrą perkeliu į temą Aviacijos radioaparatūra
Į viršų
Nerijus Korbutas
2012 Geg 26 d., 00:20
Administratorius

Užsiregistravęs dalyvis #2
Prisijungta: 1970 Sau 01 d., 03:00
Pranešimų: 3825
D.H.89M Dragon "Rapide" FOTOALBUMAS
Į viršų
Prunce
2012 Geg 26 d., 09:34
Užsiregistravęs dalyvis #66
Prisijungta: 2009 Kov 23 d., 21:46
Pranešimų: 636
Nerijau, kažkodėl iš "Dragon Rapide" "Pagrindinio" nuorodos į "Dokumentai" permeta ne į dokumentus, o į albuumą. Ar čia tik man taip, ar kažkas ne taip veikia?
Į viršų
Eiti į puslapį   <<        >>   

Persikelti:     Į viršų

Sindikuoti šią temą: rss 0.92 Sindikuoti šią temą: rss 2.0 Sindikuoti šią temą: RDF
Powered by e107 Forum System

Svetainės nuorodos













Sveiki,

Prisijungimo vardas:

Slaptažodis:




Prisiminti mane

[ ]

Facebook