Surinkau važiuoklę... Palyginau su brėžiniais ir toks noras vienam "šūdo malimo specialistui" užpakalį atspardyti kilo, kad net apsakyti negaliu. Manau, kad sekantis blokas bus su nauja, labiau atitinkančia realybę, važiuokle. dabar ši "Vega" panaši į nėščios gupijos ir varlės hibridą - pilvas vos ne žeme velkasi.
Uodegos ramstis taip pat kelia nemažai abejonių - 2 - 3 mm trūksta.
Ir pradėjau papildyti modelį detalėmis, apie kurias projekto autorius arba niekur neužsiminė, arba parašė tik kad: "išmetimo vamzdžiai visiems trims lėktuvams buvo skirtingi". Vienam variantui net surinkimo brėžinukas pabraižytas, bet detalių... :cry: :cry: :cry: ir su padidinamuoju stiklu nerandu. Aišku, išmetimo tūtų "dugną" arba pradursiu, arba, kaip ir vidų, išdažysiu juodai.
Taigi, pagrindinis informacijos šaltinis, dėl kurio teko kai ką smarkiai perdirbti - ne tik važiuoklę - bei padirbti "nuo nulio":
Taigi, modeliui ta kabina, kuri leidinyje pristatoma kaip "Lituanica II", netinka. Teko lupti šalin ir prisieis daryti naują viršutinę dalį. Taip pat labai netiko išpjova oranžine spalva dažytoje sparno viršutinėje dalyje. ir padarytos trūkstamos detalės. Tiesa, net pagal brėžinį liko neaišku, kiek tų "kuprelių" su skrituliukais turi būti. Vaizde iš šono matomos 6. vaizde iš viršaus - 4. Padariau 4, nes, manau, kad vaizdas iš viršaus šį momentą geriau atvaizduoja.
Visos važiuoklės neteko nuardyti - tik išlupau amortizatorių viršutinius tvirtinimo taškus ir nuleidau juos 5 mm žemiau bei padariau pastorinimus viršutinėje dalyje, apie kuriuos leidinyje net neužsiminta. Taip pat padariau nesančias leidinyje detales ant liemens šonų.
Taigi, "Lituanica II" kaip ir baigiau. Liko tik nulakuoti blizgiu laku. Dalinai esu patenkintas, bet labiau ne. Patenkintas tuom, kad dar vienas lietuviškas modelis atsirado mano kolekcijoje. Nepatenkintas tuo, kad žmogus, kuriuo buvo pasitikima, kuris mums sukėlė gana nemažų keblumų, modeliui vos išėjus, sumalė tokį niekalą (bet tai jau buvo matyti po pirmo Donato "Lituanica II" surinkimo)... Be papildomų įdėjimų ir darbo na niekaip nesigaus nė vienos iš galimų surinkti "Vegos" tikslus modelis. Na, panašumas yra. Ir tiek. Vietomis modelio surinkimas perkrautas ar tarsi specialiai apsunkintas: variklis, ratų gaubtai. Na, o visko viršūnė - sparno profilis... Taip pat didelis minusas: smulkių detalių trūkumas - nėra išmetimo sistemos detalių, greitimačio, turbinėlės ant viršaus, kuro įpylimo dangtelių ant sparno viršaus, kuro greito išpylimo angų liemens apačioje... Labai netiksliai suprojektuoti važiuoklės kojų spyriai: per trumpi (vertikalūs) ir be amortizatorių gaubtų. visai nenumatytas ratų montavimas į gaubtus - jie tik turi įsidėti į juos. Labai neaiški tiek grafinė, tiek tekstinė (pastarosios kaip ir nėra) instrukcija. Tai va tiek "gerų žodžių" "profesionalui", kuris šį modelį projektavo... Dabar liko tik sulaukti gerų orų ir nufotografuoti "Lituanica II" lauke, šviečiant saulutei. O dabar - priešpaskutinės nuotraukos iš darbų:
"JG52", ačiū už gerą žodį, bet tai dar ne pabaigtuvės. Modelį dar reikėjo nulakuoti blizgiu laku, ką ir padariau. Nupurškiau vienu sluoksniu blizgaus "Motip" nitrolako - nieko (susigėrė visas į popierių... Nupurškiau antru ir visa "Lituanica II" pajuodavo - popierius tapo vos ne skaidrus, tik tos vietos, kur dažyta, "švietė" baltai. Jau ruošiausi lauk modelį mest, bet palikau iki kito karto. Atėjus kitą kartą, "Lituanica II" vėl buvo balta, tačiau dar nelygiai blizgėjo - teks dėti dar vieną lako sluoksnį, bet tai bus vėliau, nes lakas baigėsi .